Hvilke symptomer får man ved defekt tandempumpe? (2.0TDI)

Anbefalte innlegg

Har en 2.0 TDI BMP motor der jeg fikk stopp på motoren for noen mnd siden. Først gikk bilen som en bøtte drit og jeg fikk opp motorfeil lys og varsel om å kjøre til nærmeste verksted. Stoppet bilen og startet igjen, gikk som ei kule men brått så var det stopp. Ingen feilkoder.

Testkjørte pumpa i tanken og den leverte jo null diesel så den bytta jeg. Men han var ikke særlig lysten på å starte forde. Hadde start der bilen gikk fint på tomgang i ca 10 sek før den bare døde ut. Deretter gikk jo selvfølgelig startmotoren til hel...

satt å syssla med tanken på at kanskje tandempumpen ikke var helt frisk og skrudde den av.

Ser at min pumpe er en LUK med nummer 038 145 209N av en eller annen grunn som ka skje bare vw forstår så er det mange bmp motorer av samme årstall som har bosch pumper med 038 145 209M som delenummer.

 

Uansett, er det noen som har noen erfaringer eller symptomer de har opplevd med disse pumpene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den vanlige feilen er at den lekker olje inn i dieselen.

enkelt og sjekke, bare hell ut diesel fra filter og se om den er svart.

du har sikkert fått luft i systemet og da kan det hende du må kinne lenge for å få start.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.