1997 A6 2,8 Quattro Automat låst i park

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har en 1997 A6 2,8 Quattro Automat, km. 52000 Bilen har stått lagret i 12 - 13 år og er låst i park, går å flytte spake når batteri er frakoplet. Bremselys fungerer. Noen forslag til løsning?

 

Er det ellers noen som kjenner disse bilene, på godt og vondt? :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje dumt spørsmål, men har du startet motor? Får ikke endret gir med mindre motor går.

 

Hvis bilen bare har 52k på telleren burde dette være en finfin bil. Ville kjørt full flush på kassa, så burde det være mange problemfrie km igjen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fungerer ikke når motor går heller :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være defekt bryter på bremsepedalen. Er nok uansett greit å få lest av feilkoder :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge bremselys fungerer ville jeg startet med å sjekke solenoiden på selve girspaken.

Først sjekket om den får spenning og deretter testet selve solenoiden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel samme her som på B6. Bryteren har én krets til bremselys og én til ECU. Tror nok sjekk av feilkoder er en god start :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje dumt spørsmål, men har du startet motor? Får ikke endret gir med mindre motor går.

 

Hvis bilen bare har 52k på telleren burde dette være en finfin bil. Ville kjørt full flush på kassa, så burde det være mange problemfrie km igjen :)

 

Dette bet jeg meg også merke i, en C4 (eller er dette en veldig tidlig 4B?) med kun 52000 må være virkelig sjeldne saker. Her må vi nok ha noen bilder tror jeg ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp! Vi trenger bilder :D

 

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar.

 

Skal legge inn bilder senere, er bortreist på jobb :-) Min bror som bodde i Canada kjøpte denne som nesten ny, tok den med til Norge for ca. 15 år siden. Har stått lagret siden. Skal se om jeg skal få skilt på den. Synd en så flott bil står ubrukt :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

 

Hva er forskjell på C4 og 4B?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

C4 er jo også kjent som 4A.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

E det bare eldre C4 som har wire fra tenningslåsen og ned på spaka ? Kan det være en sånn wire som har gått i stykker

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er da i alle fall en kabel på tegningen på 97-modellene, uten chassisnummerbegrensning.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Før jeg bytta tenningslås på C4 jeg hadde, måtte jeg treffe riktig med nøkkelen før jeg kunne skifte fra Park. Tenningslåsen i seg selv kan også henge igjen om den ikke har vært brukt på en stund. Da trenger den bare å smøres opp litt.

 

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Virker som det hjelper med litt smøring og bruk :)20170715_193935.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oj!: faint : her tror jeg rettogslett ikke det holder med bare ETT bilde!! Ser jo at den er US spec,men her må det da være på sin plass med litt historikk?? Eller har jeg gått glipp av en tråd??:confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.