Audi cab 1,8 ADR går varmt

Anbefalte innlegg

Sliter litt med varm motor på min 98 cab 1,8 ADR. Dvs, den koker aldri og vifter starter. Men ved normal kjøring ligger den på stødig 90' , men så fort den står på tomgang eller i kø kryper den opp mot 100'. Da starter vifte nr 2 og den synker ned mot 90' igjen. Normalt? Dårlig sirkulasjon? Feil termostat med høy temp?

Om jeg kjører varmeapparat på fullt klarer den å holde seg på 90'.

 

Innspill?

 

Den har også en bitteliten lekkasje av frostvæske i bakkant motor, inn mot torpedo ganske høyt oppe på motor. Har ikke demontert noe enda, noen tips her? Sitter det en flens/fordelingsstuss her som det gjør på AEB som er en kjent synder?

 

Fredrik

9fb67eca305d0aa4cf2385a5197b770b.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel normalt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt normalt, ja.. Har du frostvæske i vannet, koker den heller ikke på 100°c..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da slår jeg meg til ro med det. Som sagt, koker heller ikke, men synes den går varmt bare. Lukter også litt kjølevæske , men det er nok av den lille lekkasjen når trykket blir høyt.

 

Ingen som vet noe om denne flensen og hvordan den er å skifte?3956d6b1840056d606d6a361d4dc0393.png

 

Tipper det er denne...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den saken der er typisk for lekkasje. Enkel å bytte, har byttet den på to motorer.

 

To skruer i blokken, og de to følerene står bare med klips som du enkelt vipper ut med skrujern.

Smør litt vaselin e.l. på o ringene når du monterer igjen, så blir det bra.

Kommer jo også kjølevæske ut når du åpner, så du må etterfylle litt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for det! [emoji4] Regner med det er denne, ta en ekstra titt før jeg handler deler. Takk for hjelpen!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, var nesten samme på vår med ABK. Der var plasten forvitret. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.