Hvor mye kan jeg senke en Golf 4 uten at den subber?

Anbefalte innlegg

Jeg har montert et FK Silverline, dette er justerbart og står nå på ca 65mm fremme fra en standard GOLF 4. Bilen er skodd med 8*18 ET40 felg og 225/40 dekk.

 

Det subber i innerskjerm som er av plast ved litt krappe svinger og små dumper i veibanen ved høy fart, det er ikke mye og det skader ikke dekket, men høres ikke noe pent ut.

 

Noen som vet hvor mye jeg kan senke uten å få subbing?

Er det eventuelt noen enkle grep jeg kan bruke for å modifisere innerskjermen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som kommer til å bli din største plage når senkinga "har satt seg" er at stabstaget subber i drivakslinga.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har ikke vert noe problem hittil, pga jeg har kjørt uten :P

 

Men jeg har liggende et som går under drivakselen (eller ble det over?), og da skal det ikke subbe. Blir montert i løpet av uken.

 

Hvor mye er din senket? Subber det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, skjønner. Nye staget går under.

 

Min er senket 60, kjører på samme "sko" dim som deg, subber i innerskjerm når jeg vrir maks rattutslag, blir bare et lite spor i plasten.. :)

Bilde 005(1).jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du det samme staget kanskje? Mitt kommer fra Tyskland, en på bilforumet.net som kjøpte for meg

 

For vel prøve å heve litt, det skal sikkert ikke mer enn en cm til før det blir bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok Anders (Top Gun) du har kjøpt av ja :)

 

Blitt en del skrukvelder hos han gitt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemme det ja! Virka som en grei kar det:)

Men det er litt tynnere enn det originale, hvordan har du løst det problemet?

 

Var det vanskelig å montere?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merker ikke no forskjell, det gamle er 21mm og det nye er 19mm.

 

Var ikke så vanskelig å montere faktisk, legger inn en liten guide:

 

1. Jekker opp bilen, og løsner lenkeamene på begge sider. (Stor umbraco)

2. Skrur ut de 4 skruene under traversen på bilen (Forstillinga) (Kraftige bolter)

3. Kapper det gamle staget på bilens venstre side med en vilnkelsliper.

4. Skru løs de 2 festene til stabstaget.

5. Trer inn det nye staget, først på venstresiden, deretter på høyresiden.

6. Fest det nye stabstaget med de nye foringene, og skru sammen resten.

7. Ta en test-drive og kjenn at den grise-irriterende lyden er borte for godt!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spurte i annen post om hvor høyt andre har det mellom hjulbue og bakken bare for å sammenligne med hvor mye bilen min er senket. Da var mine Koni skrudd i bunn ca 1,5 cm høyere enn tilsvarende KW sett skrudd i bunn. Og ingen av oss har sålangt hatt problem med at stabstag tar borti. Varierer dette fra bil til bil hva stabstag som står på eller er det ganske enkelt at hverken KW eller Koni senker så mye at dette blir problem?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har KW variant 2, senket ca 2cm fra bunn på gjengene. ca 1cm fra dekk til hjulbue. Det går fint til vanlig kjøring, ingen skraping på stabstag og drivaksling da. Men så fort jeg begynner å kjøre litt aktivt på svingete veier så skraper det som faen. Dette gjelder dog kun i skarpe venstresvinger.

 

Men det kan også være det skraper hos meg fordi jeg ikke kjører med de orginale lenkearmene nå, jeg er ikke sikker asså.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg monterte Supersport coilovers forrige uke, og med 3 cm igjen på gjengene på fordemperne fungerer det på rolig kjøring uten skrap og subb.

Tipper det er 0,5-1cm klaring mellom dekk og skjermkant ;)

De originale skvettlappene har 4 cm klaring ned til bakken.

 

Hvis jeg derimot kjører litt aktivt i sving, går staget inni drivaksel med påfølgende go`lyd : mad :

 

Jeg måtte også space ut hjula 6mm, så det subber oppi inneskjermen i dumper med 8x18 et 35 : eek :

 

Monterte dette på Torsdag forrige uke, og på Fredag fikk jeg en trekloss på størrelse med en murstein tredd tvers igjennom bunnpanna : bråk : Klossen lå midt i veien, midtrabatt til venstre, grøft til høyre og bil rett bak....

Fint jeg rakk å senke bilen skikkelig da... Måtte taue bilen 7 mil+1600; i deler+500 i olje+ 1000; i arbeidspenger : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spurte i annen post om hvor høyt andre har det mellom hjulbue og bakken bare for å sammenligne med hvor mye bilen min er senket. Da var mine Koni skrudd i bunn ca 1,5 cm høyere enn tilsvarende KW sett skrudd i bunn. Og ingen av oss har sålangt hatt problem med at stabstag tar borti. Varierer dette fra bil til bil hva stabstag som står på eller er det ganske enkelt at hverken KW eller Koni senker så mye at dette blir problem?

 

Dette høres rart ut for jeg har på samme måte som Erik K 2cm igjen på mine KW2 og det går bare akkurat, skraper som f... hvis jeg kommer i en litt brå venstresving. Men stabstaget blir bytta i morra og da skal det i bunn og lavere enn det er det ikke mulig å ha den før innerskjermene må ut (og det blir ikke aktuelt)

 

Har også merket at KW`ene har siget minst 1cm foran og bak etter at de ble montert så man må huske på det hvis man justerer det akkurat i grenseland første gangen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

min subber ikke.. har kw.

 

nesten i bånn foran.

 

Subber litt bak bare i høyre svinger hvis jeg gir gass . : fis :

ingenting på drivaksel.

 

fra dekket og opp foran er det kansje, tja, nesten 1 cm klaring eller no.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med meg er det ca 0,5-1 cm fra dekk til hjulbue. Men mulig mitt ikke er så stivt som fks KW sitt..

 

Men det er vel ingen som vet om enkel måte å modifisere innerskjermen litt, er ikke så veldi lysten på å heve den. Har tenkt litt på spacer, men da kommer vel det problemet at den subber mot skjermkanten, og da blir jo bare alt mye verre! : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok Anders (Top Gun) du har kjøpt av ja :)

 

Blitt en del skrukvelder hos han gitt :)

 

 

 

Han har jeg også handla noe greier av, real type det!

Men har han ikke en s2 tro?? Må få han til å melde seg inn i klubben...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

D vet jeg ikke. Men han har hvertfall en Golf 4 TDI (R32 stylet)

Spurte jeg også om han ikke skulle melde seg inn, men har var visst ikke sikker på d ?? :confused: ?? Hvorfor ikke? Det er her det skjer..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med høyde så mente jeg fra hjulbue og ned på bakken, det er beste måten å få det målt på... Nils målte sin til 62,8 bak og 61,9 forran, jeg har rett over 64 bak og 63 forran, bak er det i bunn og forran kan jeg skru ca 1 cm ned, men da blir den utseendemessig for lav forhold til bak. Er som sagt gjentatte ganger litt skuffet over at Koni settet ikke senket mer enn det gjorde men det er jo deilig å slippe at det tar borti og det er en drøm å kjøre med :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg målte nå, og jeg har 61,5 fremme og 63 bak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei

 

Min er 64 forran og 63,5 bak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

D vet jeg ikke. Men han har hvertfall en Golf 4 TDI (R32 stylet)

Spurte jeg også om han ikke skulle melde seg inn, men har var visst ikke sikker på d ?? :confused: ?? Hvorfor ikke? Det er her det skjer..

 

Han har hatt S2 og mye annet snæxs gjennom tidene...

 

Han kommer nok ikke til å melde seg inn med det første...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men rart det ikke tar borti hos Nils da, når hans er 2 cm lavere enn min.

Kan han ha en tynnere drivaksling enn meg? Har det kommet forskjellige utgaver av drivakslingene. Ut fra installasjons papirene til KW så har jeg inntrykk av at det finnes flere utgaver.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Va det eg og lurte på Erik :) Men synes talla dine var rare, din ser jo veldig lav ut og mye lavere enn min, eller "lyver" bildet i linken din?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, bildet lyver ikke. Jeg har stillt den opp 1-1,5 cm forran etter at det bildet blei tatt. Dekka gikk som sagt oppi ett eller annet når jeg hadde den så lav som på bildet. Det problemet er jeg kvitt nå, men jeg føler den skraper mer enn noen gang på drivakslingen. Jeg kan jo prøve å sette tilbake de orginale lenkearmene, akkurat nå har jeg justerbare weitec lenkearmer montert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er helt sikkert at det er drivakslingene du tar borti også? Jeg fikk en forfædelig lyd på min når jeg monterte senkesett og felger og var sikker at det var drivakslingen, MEN det viste seg av alle rare ting at bremseklossen tok borti felgen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, er temmelig sikker på det. Det er som sagt kun i harde venstresvinger det tar borti, i høyresvingene går alt greit. Og den eneste forskjellen på de to sidene er jo at drivakslingen på høyre side er nesten dobbelt så tykk som den på venstre. Jeg har også ganske så tydelige slitasjespor på høyre drivaksel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.