#1 Skrevet Juni 27, 2017 1) Koble fra N345 ventil, la EGR kjøler gå i bypass og EGR stenger for eksos tilbakemating? 2) måle ohmsk motstand over N345 og legge samme motstand i pluggen mot ECU for å hindre motorlampe? Noen som har noen kommentarer til dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 27, 2017 Jo, ja. Jeg kjenner ikke til styringen rundt EGR-systemet, men.. 1. Hvor stor effekt trekker ventilen? Motstanden må kunne håndtere samme effekten, og med en gang du kommer opp i 1W eller mer, må du ha motstander med kjøleribbe. (Tviler på at du kan bruke en slik kretskort-motstand) 2. Når EGR er åpen - Er det noen andre deler av EGR-funksjonen som kan bli påvirket? (Innsprøytning, gasspjeld eller noe annet?) Hvis ikke er det i teorien bare å tute og kjøre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 27, 2017 Eneste jeg tenker på er om denne ventilen har en rolle i DPF regen, hvis det er tilfellet, vil den fortsatt regenerere med ventil frakoblet? Dette skal jeg sjekke ut på egen bil og se. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 27, 2017 Alternativt en slangeklemme på vakuumslangen til selve bypassventilen til EGR kjøler. Men vil EGR ventilen åpne igjen da siden ECU tror alt er ok? Under regen er vel EGR stengt åkkesom så regen skulle ikke bli påvirket (og sotmengde vil jo falle dramatisk) Fasinerende å se EGR "usage" går til null i filmen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 27, 2017 Enklest er vel bare å koble ifra N345 og kjøre med motorlampe. Burde være ufarlig? Går i tillegg ann å følge litt med på sotmengde i DPF. Før EU kontroll, er det bare å plugge midlertidig tilbake igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 28, 2017 Motorlampe er irriterende da. Denne er ganske fet. Litt dyr, men den har blokkeringsplate og "simulator" for EGR. http://www.ebay.com/itm/11-EGR-AGR-Emulator-Simulator-Plate-for-VW-Audi-Skoda-Seat-2-0-TDI-CR-II-Euro-5-/182280233354?epid=1157553461&hash=item2a70bfa18a:g:7VUAAOSww5NZAvJ-&vxp=mtr 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 28, 2017 Kanskje irriterende med motorlampe. Jeg er kanskje mest overrasket over hvor lett det tilsynelatende er å sette EGR ut av spill. Nappe ut en ledning lett tilgjengelig. Kunne ha brukt et 3 sekunders tidsrele som man koblet inn i kretsen til N345, og som bryter denne kretsen etter 3 sek med tenning på. EGR borte, ingen motorlampe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 28, 2017 Hvorfor ikke bare kode den ut? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 28, 2017 Kan man gjøre det selv vha VCDS? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 28, 2017 Vil tro man må litt dypere i koden enn som så. Men finnes da verktøy for det også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...