Hvilken drivknuter/akslinger bruker du bak på Audi A4/S4/RS4 B5?

Anbefalte innlegg

Heil! Lurer på om noen som har oppgradert drivknuter/akslinger bak på B5?

Sliter med at jeg klipper splines bak ved snill belastning, er ikke mye som skal til før splinesen knekker.

Ifølge av ETKA så er det like drivknuter bak på rs4 b5 min som på 1.8, 1.8t, 2.4, 2.6, 2.7tt s4, audi 80 b4 osv..

Noen som har tips/oppskrift på hva man kan bruke for og få på noe grøvere knuter? Skulle helst hatt knute med mutter og ikke bolt

Takk på forhånd! :)

20160820_145608.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener yttre drivknuter er like som de store på S2. Da kan du bygge om til drivknuter fra Audi 200 uten store modifikasjoner.

De har ikke bolt men mutter. Da er det mye mer gods ytterst.

Men jeg sliter med å finne riktig delenummer...

 

200 knute.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener yttre drivknuter er like som de store på S2. Da kan du bygge om til drivknuter fra Audi 200 uten store modifikasjoner.

De har ikke bolt men mutter. Da er det mye mer gods ytterst.

Men jeg sliter med å finne riktig delenummer...

 

[ATTACH=CONFIG]250101[/ATTACH]

Jeg har sjekka alle knuter/hjullager fra audi 80typ 85 til b6 både diesel og bensin vs rs4 knuter og lager.. rs4 har 33 tenner ytterst og 30 innvendig. Finner flere knuter som har flere tenner utvendig men da finner jeg ikke noe hjullager som kunne passe. Vet ikke helt åssen jeg kan løse det med hjullager, ytre og indre knute går jo ann å mekke til på noe vis. Fleste aldre audi har større ytre diameter på hjullager serru.. nå har ikke jeg sett hvor mye gods det er i hjullager huset for å kunne dreie den opp til større lager🤔

 

Men ja skulle hatt 200 knuter gitt..😊

 

 

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo høre med mazhar iqbal kanskje? Leste noe i tråden hans om at han måtte dreie opp for og få plass til større lager eller noe mener jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fjærbein og drivsksler fra s2 sedan /avant. Ferdig :) Store knuter bak som det er foran. Bolt on, bakstillinga på b4 og b5 er helt identisk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fjærbein og drivsksler fra s2 sedan /avant. Ferdig :) Store knuter bak som det er foran. Bolt on, bakstillinga på b4 og b5 er helt identisk.

Jeg har vært inne på tanken at det skal være likt, men klarte ikke finne noe info om det var bolt on på rs4 ( om det er noe forskjell på fjærbein s2 vs rs4). Du ganske sikker på at det er likt da? 😁

Hadde vært veldig lettvint om det er samma fjærbein. Må nok studere litt på s2 sed/avant da😀

 

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2.8q avant fjærbein bak ser like ut. Har sjekka hjullager og ytre knuter på s2 avant og 2.8q 80 b4 der står at dem er like på autodeler.co.no og meca sine sider.. noen som kan bekrefte det ell? 😊 fant fjærbein på hugger'n i sverige😁

 

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Delenummer på knuta fra S2 avant/sedan er: 443498099C eller 443498099CX

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De er ikke like. Det er kun s2 og rs2 som har store knuter bak. Sjekk audi.7zap.com (etka klone), mener knutene og akslene står listet opp med motorkode der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De er ikke like. Det er kun s2 og rs2 som har store knuter bak. Sjekk audi.7zap.com (etka klone), mener knutene og akslene står listet opp med motorkode der.

Hmm ja okei. Når jeg søker på dl nr så får jeg opp samme knute på 80 2.6/2.8l og s2🤔

 

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

200 knuter med mutter FTW :D men det har jeg vel nevnt før Men da må du ha spindel fra 200 siden den knuten har helt annen type grovere splins, så skulle du vel hatt custom akslinger også. jeg betalte 5000 for mine herdede egendefinerte aksler av biturbo på s2 forumet.

 

Det som var fint var at jeg bare ga beskjed hvilke knuter jeg ville bruke, så laget han aksler, og alt passet fint.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakket med Audrius her om dagen, han hadde et sett med s4 b5 aksler jeg kunne få kjøpe av han. Disse var laget for små ytre knuter. bolt on

Men ettersom du klipper knute, så spørs det hva det hjelper :D hehe

var ingen enda som hadde knekt noen av hans aksler

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

200 knuter med mutter FTW :D men det har jeg vel nevnt før Men da må du ha spindel fra 200 siden den knuten har helt annen type grovere splins, så skulle du vel hatt custom akslinger også. jeg betalte 5000 for mine herdede egendefinerte aksler av biturbo på s2 forumet.

 

Det som var fint var at jeg bare ga beskjed hvilke knuter jeg ville bruke, så laget han aksler, og alt passet fint.

 

Ja det hadde godt ann det. hvem er det som lage akslinger for deg? :)

Jeg har vel funnet ut av at det går ann å bruke audi 80 spindler med audi 100q/200 typ44 hjullager og nav også bruke s2 akslinger med audi 100q/200 typ44 knuter med mytter. ytre knuta har 25 tenner. Men jeg lurer på om jeg skal gå for s2 spindler bak og s2 akslinger/knuter med 39tenner, da blir det like grove akslinger/knuter foran og bak :P

 

Snakket med Audrius her om dagen, han hadde et sett med s4 b5 aksler jeg kunne få kjøpe av han. Disse var laget for små ytre knuter. bolt on

Men ettersom du klipper knute, så spørs det hva det hjelper :D hehe

var ingen enda som hadde knekt noen av hans aksler

 

Hehe hjelper lite med forsterka akslinger når splines på knute kommer til å knekke uansett :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk at B5 og B4 har 8mm(hver side) forskjellig sporvidde , egro, spindel/nav s2 passer rett inn, men høyda på bremseskiva blir feil :)

 

Men kan sette på bremser ifra S4 B6/B7 , disse er bolt on på S2 B4

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk at B5 og B4 har 8mm(hver side) forskjellig sporvidde , egro, spindel/nav s2 passer rett inn, men høyda på bremseskiva blir feil :)

 

Men kan sette på bremser ifra S4 B6/B7 , disse er bolt on på S2 B4

 

Ååå sier du det ja :S Jeg venter på svar fra en som selger s2 spindler bak, han skulle måle hullene der kaliper brakketen blir skrudd fast. skal bytte ut spidler på rs4'n min serru, vet ikke om det blir enda mindre sporvidde da vs a4/s4 b5.. ? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han kaller seg Biturbo på s2 forumet. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hullene til calipterholder er likt på alle audi fra tili 80tall til langt ut på 2000 tallet :) eneste at det kan variere ifra m10 og m12 bolt :)

 

Har du A4 og går til S2 spindler får du mindre sporvidde bak, enkelt å greit :)

 

Enkelt eksempel, har 9,5x18" ET32 felger som jeg bruker på B4, disse går å kjøre med skamsenka med S2 spindel, men er ett helvette med A4 spindel :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.