Anbefalte innlegg

Hei

 

Var for en stund siden ute å kjørte med prøveskilter på bilen med maxxecu. Slet litt med at den gikk litt for lavt ned på tomgang og stoppa. Kobla derfor på pcn for å justere tomgangen. Når jeg kobla til sprutet glemte jeg at jeg hadde internett dekning og det poppa opp at den ville oppdatere fw på ecu. Kjapp som jeg var trykka jeg ok.

 

Nå starter ikke bilen på mappet som ble laga, den nekter rett og slett. Legger jeg inn basemap fra maxxecu starter den. Legger jeg inn mitt map ingenting, død. Har maila frem og tilbake med maxxecu uten å bli klokere. Har dog fått nedgradert fw til der den var uten hell. Jeg gjorde altså ingenting annet enn å oppdatere.

 

Har dog kommet dithen at dersom jeg bytter ut dyse oppsette på sprutet til det som står i oppstart mappet får jeg start. Det er 225cc@4 bar. Det forhåndslaga fra maxx til siemens deka 875cc starter den ikke på. Har disse dysene.

 

Noen som har vært borti noe lignende?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som er litt drevne?

Mitt map stsrter den på 225cc opp til 400cc. Etter der bare kinning.

Dersom jeg legger inn verdier fortløpende mens motor går med 50cc økning kommer jeg opp i 550cc før den stopper.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke filla peil på max dessverre, men da går den med andre ord for magert da når du legger inn rett dyse størrelse ? siden den går når du legger inn mindre dyser betyr det at de store dysene dine gir mer bensin en det den tror den gjør når den tror den forer bensin via 1/4 så store dyser

 

Kan det være en rein tilfeldighet at dette skjedde med oppdateringa, og at det er noe strul med bensintrykk ? sjekka trykket ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har både fuel og gnist. Maxxecu skjønner heller ingenting og er av den oppfatning at bilen aldri har gått på mappet mitt. Men har ikke skjekka aktuelt bensintrykk nei, men kobla av slagen før filteret og kjørt i flaske. Får en god skvett i prime, og kommer litt under kinning.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men det kan jo være den får bensin selv om det har skjedd noe med trykket. Siden du må lure den til å tro at den har 1/4 av virkelig dysestørrelse før den starter betyr det jo at den gir mye lenger åpningstid på dine store dyser. Bare en tanke:) For at den ikke skal drukne da må den jo ha lavere bensin trykk en tidligere

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er grunnmap og vanlig map justert på samme bensintrykk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Base map er laga av maxxecu til disse bilene så du kan få kjørt bilen til dyno. Er forøvrig oem fpr så er nok samme trykk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.