Er Biltema ekstern 044-pumpe for sprek for N/A 2,8l?

Anbefalte innlegg

På en ikke-VAG veteran har bensinpumpa sannsynligvis dødd, og jeg vet ikke helt spec, men noen mener en erstatning må klare 2,5Bar ved 120l/t.

Biltema har en pumpe som vil passe bra fysisk, http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Motorstyring/Luft--drivstoff/Drivstoffpumpe/Drivstoffpumpe-2000031349/ men vil den være for sprek for systemet?

Bilen har en 2,8l motor og innsprøytning med retur som jobber på 2,5Bar, så den vil vel bare kjøre tilbake det den ikke vil ha, eller kan det blåse regulator eller noe slikt?

Regner med (hvis jeg får den, da..) original koster flesk..

Takknemlig for svar! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har brukt en slik f.eks på en VR6?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke se hvordan det skulle være til skade. FPR vil bare holde igjen opp til 2.5bar og all overflødig går tilbake i returen. Det eneste kan være at 044-pumpen vil generere mer varme enn OEM vil gjøre, noe som gjør at bensinen blir varmere enn før over tid.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merker fort vis regulator har for lite flow kapasitet da det gir feit blanding. Er bare å måle trykket.

Eg kjøre Biltema 044 på ABF og det funker fint.

Sent fra min F5321 via Tapatalk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det vil nok gå helt bra. Hvis det mot all formodning skulle bli for tøft for regulatoren kan du bruke en formotstand på pumpa for å roe den ned litt. Men det blir nok ikke nødvendig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.