#1 Skrevet Juni 30, 2017 På en ikke-VAG veteran har bensinpumpa sannsynligvis dødd, og jeg vet ikke helt spec, men noen mener en erstatning må klare 2,5Bar ved 120l/t. Biltema har en pumpe som vil passe bra fysisk, http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Motorstyring/Luft--drivstoff/Drivstoffpumpe/Drivstoffpumpe-2000031349/ men vil den være for sprek for systemet? Bilen har en 2,8l motor og innsprøytning med retur som jobber på 2,5Bar, så den vil vel bare kjøre tilbake det den ikke vil ha, eller kan det blåse regulator eller noe slikt? Regner med (hvis jeg får den, da..) original koster flesk.. Takknemlig for svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 1, 2017 Ingen som har brukt en slik f.eks på en VR6? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 1, 2017 Kan ikke se hvordan det skulle være til skade. FPR vil bare holde igjen opp til 2.5bar og all overflødig går tilbake i returen. Det eneste kan være at 044-pumpen vil generere mer varme enn OEM vil gjøre, noe som gjør at bensinen blir varmere enn før over tid. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 2, 2017 Merker fort vis regulator har for lite flow kapasitet da det gir feit blanding. Er bare å måle trykket. Eg kjøre Biltema 044 på ABF og det funker fint. Sent fra min F5321 via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 2, 2017 Det vil nok gå helt bra. Hvis det mot all formodning skulle bli for tøft for regulatoren kan du bruke en formotstand på pumpa for å roe den ned litt. Men det blir nok ikke nødvendig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...