Startmotor går ikke rundt passat 2.0tdi 2007 mod

Anbefalte innlegg

Har en 07 mod passat 2.0tdi dsg som plutselig ikke ville starte. Hørte det klikket i releene og dermed antok jeg at starteren var dau....! Kjøpte en ny starter og monterte men akkurat det samme. Klikker i releene og ingenting skjer 🙄 Noen forslag???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tomt for strøm?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde løsninga vært at jeg var tom for strøm så hadde jeg aldri skrudd bil selv...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får du dratt motor rundt på veiva?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mål om det er 12volt til starter under kiming

 

Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vel vært noe problemer med tenningslåsen/rattstammemodul på disse modellene hvis jeg ikke husker helt feil.

 

Men start med det enkleste, som nevn over - sjekk om det kommer 12v til starter under kinning. Sjekk også evt. sikring for startmotor.

Har du tilgang til VCDS kan du sjekke om ECU får startsignal fra tenningslås.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vcds, hvordan sjekker du om ecu får startsignal?.

Kommer 12 volt på hovedstrømkabel og styrestrømkabel, så da regner jeg nesten med at den nye starteren er feil med 🙄

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres rart ut med to defekte startmotorer; den siste helt ny. Går det an å sette 12v rett på motor i friluft for å sjekke at motor snurrer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må måle spenningsfall fra blokka til minuspol også, mens starteren har styrestrøm. Høy motstand i jording er like ille som høy motstand i plussledningen.

 

Tilnærmet alt spenningsfall i kretsen skal være over starteren.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom man tar av starteren, kobler minus fra batteri rett i starteren med en start kabel pg pluss rett på tilførselen til starteren og gir den pluss på solenoid så skal den jo snurre rundt. Når den ikke gjør det så tror jeg det er nærliggende at starteren er defekt? Forøvrig er jo ikke starteren jordet på passaten med kabel rett i starteren. Står en jordingskabel rett i gearkassen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.