Anbefalte innlegg

Hei, har fått en litt merkelig vibrasjon i brukbilen, Passat 3c 4motion. Trodde lenge det var dekk\felg men har balansert over disse uten at jeg synes det ble noe bedre. Er ikke akkurat noe typisk dekkvibrasjon heller da det ikke merkes i rattet, og er ikke så høy frekvens på det som man forventer, er nesten som å kjøre med et hjul som er stor bulk i.. Forsvinner i høyere hastigheter og, rundt 80 er det verst, selvfølgelig. I 100 merker man nesten ingenting.

 

Leste noe om dårlig mellomakseloppheng på disse, noen som har noe erfaring med det eller hva annet det kan være? Foringer, bremser etc?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det følger ikke turtall?

 

Min har gått 270 000, og merker ikke samme type vibrasjoner. Mine virker til å følge turtallet på motoren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket glider på caliper evt? Jeg har flytende hp2 calipere, den på førersiden henger som f på både stempel og glidere, så det vibrerer en god del når den legger seg feil.. Skal byttes snart..

 

Sent from my VIE-L09 using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det følger ikke turtall?

 

Min har gått 270 000, og merker ikke samme type vibrasjoner. Mine virker til å følge turtallet på motoren.

 

 

Nei, helt uavhengig av turtall så tror ikke det har noe med motor å gjøre. Slipper jeg turtallet ned på tomgang i 80 er det helt likt.

 

 

Sjekket glider på caliper evt? Jeg har flytende hp2 calipere, den på førersiden henger som f på både stempel og glidere, så det vibrerer en god del når den legger seg feil.. Skal byttes snart..

 

Sent from my VIE-L09 using Tapatalk

 

Har tenkt tanken, men bremsene virker greit ellers.. og blir ikke noe forskjell om jeg bremser.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kast i drivaksel da eller mellomaksel lager ? dekka sjekka du jo hos meg ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk gummikobling mellom mellomaksel og girkasse for sprekker :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, har fått tips om denne fra Andreas Gjerde også. Finner ingenting om den på internett, men mulig det ikke er all verdens utbredelse av 4hjulsdrevne passater i det store utland..

 

Det som fanget oppmerksomheten min var beskrivelsen på bildeler.no, som jeg synes beskriver feilen ganske godt:

 

Når denne er defekt opplever man ofte vibrasjoner i bilen som kan minne om høydekast i hjulene.

https://www.bildeler.no/mellomaksel-koblingskive/volkswagen/passat-variant-3c5/D/2008/BMP/?Vare=33604

 

Delen koster forøvrig halvparten på rexbo, så må få bilen på bukker snarest og sjekket den :) Takk for tips!

https://www.rexbo.eu/febi/joint-propeller-shaft-40931?c=100707&at=15916

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kast i drivaksel da eller mellomaksel lager ? dekka sjekka du jo hos meg ?

 

Defekt drivledd eller drivaksel kunne visst også være synderen ut ifra det jeg fant ut om kjente problemer med dette karosseriet, så det blir neste på lista :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.