#1 Skrevet Juli 15, 2017 Hei, Finner ikke noe særlig informasjon om dette på nettet, og personlig så kan jeg ikke nok om dette med hjul instillinger. Kunne tenkt meg at de som kan litt om dette kommer med inspill. Nå har vi selv en b5 quattro som skal brukes på bane med tiden. lurer litt på hvordan man skal justere understellet for å få den til å henge godt rundt svingen og for eksempel hvordan understellet skal være under "drifting". Lær meg litt om caster, toe, camber, lufttrykk, stivhet, downforce etc.. ? hvorfor gjør man som man gjør og hva er utslaget i praksis? forskjeller på quattro, fwd, rwd? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 19, 2017 Ingen som vil fortelle litt om dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 22, 2017 Det er på ingen måte jeg som skal lære deg dette. Men jeg kan LITT. Hovedpoenget med å endre hjulstillinga er at man skal ha mest mulig kontakt med asfalten. Man bør ha litt negativ camber (1.5-2 grader) fordi hjulet får positiv camber under påkjenning og pga caster. Man bør ha litt toe out (spissing) foran for at bilen skal rotere lettere inn i sving. Hvis man har mer caster en originalt så selvoppretter bilen letter og du får også mer positiv camber på innerhjulet i sving. Lufttrykket må du måle deg fram til. Når dekket er varmt, så skal du ha riktig dekktrykk, ikke når det er kalt. Luft utvider seg mye og vil ha mye mer trykk når det har blitt varmt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 25, 2017 Hei, Finner ikke noe særlig informasjon om dette på nettet, og personlig så kan jeg ikke nok om dette med hjul instillinger. Kunne tenkt meg at de som kan litt om dette kommer med inspill. Nå har vi selv en b5 quattro som skal brukes på bane med tiden. lurer litt på hvordan man skal justere understellet for å få den til å henge godt rundt svingen og for eksempel hvordan understellet skal være under "drifting". Lær meg litt om caster, toe, camber, lufttrykk, stivhet, downforce etc.. ? hvorfor gjør man som man gjør og hva er utslaget i praksis? forskjeller på quattro, fwd, rwd? Det finnes massevis av generell informasjon på nettet hvis man leter litt. Har ingen erfaring med A4 på asfalt selv, men kan evt peke på en side som kan brukes for litt generell info: http://www.superstreetonline.com/how-to/chassis-suspension/0711-turp-awd-alignment-tips/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 25, 2017 skal sjekke ut. Var ikke ment spesifikt for a4, er nysjerrig når det gjelder alt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...