Erfaring med død AAN/ABY ecu?

Anbefalte innlegg

Holla.

 

Har en ABY ecu som døde under en kjøretur i S2'n da dynamo ble litt ivrig.

 

Antar den er godt stekt , og har fått tilbud om feilsøking og sjekk for 2500kr.

Men vet ikke om det er verdt pengene , da det sikkert fort blir dyrere hvis masse komponenter er svidde.

 

Hører den reagerer (klikker) når man vrir på tenning , men oppnåes ikke kontakt med vagcom.

 

Så , spørsmålet blir som følger... , noen som har god erfaring med å fikse disse , eller er det bare å kaste i bosset?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De har en tendens til å legge på røret ved bruk av TFSI-coiler (eller lignende). Å bruke 2500 kr for å feilsøke/reparere en ECU høres drøyt ut ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her var det dynamoen som ble litt i overkant morsk :) Så vet årsaken :)

 

Men synes også at 2500 var litt drøyt for en sjekk , men det var en god ecu med 3bars map å revo chipper , så den hadde litt mer verdi en standard :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De har en tendens til å legge på røret ved bruk av TFSI-coiler (eller lignende). Å bruke 2500 kr for å feilsøke/reparere en ECU høres drøyt ut ;)

 

kan du utdype? driver å montere sånne coiler nå.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bård: Jeg leste litt hurtig, og da du skrev "dynamo" tolket jeg at du hadde hatt bilen på "dynoen", mao fått den bremset :P

Frank: Dwell tiden til TFSI-coiler er ikke tilpasset disse gamle Motronic-hjernene. Enkelt og greit. Før eller siden går det den veien høna sparker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja nei det var under en kjøretur på landeveien ja :) Dynamoen overladda og gikk opp i røyk , og ecu fikk det litt hett om ørene :)

 

Hjem og monterte ny dynamo å ecu , så starta S2'n umiddelbart den (med tfsi coiler som jeg har kjørt med siste 4åra)

 

Men så var det denne ecu'n da , om det er bare å kaste , eller om det er verdt å la noen få titte på den : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja nei det var under en kjøretur på landeveien ja :) Dynamoen overladda og gikk opp i røyk , og ecu fikk det litt hett om ørene :)

 

Hjem og monterte ny dynamo å ecu , så starta S2'n umiddelbart den (med tfsi coiler som jeg har kjørt med siste 4åra)

 

Men så var det denne ecu'n da , om det er bare å kaste , eller om det er verdt å la noen få titte på den : klø :

Disse går vel for 2-3 lapper, så det er vel ikke så mye å bruke penger på hvis du ikke får til slikt selv.

Dag: Hvordan påvirker dwell ECU'en? Det er jo ECU som bestemmer dwell..? Om du mener metning på tfsi-coilene, bør ikke det heller virke tilbake på ECU, men kom gjerne med mer teori! :)

 

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.