#1 Skrevet Juli 15, 2017 Holla. Har en ABY ecu som døde under en kjøretur i S2'n da dynamo ble litt ivrig. Antar den er godt stekt , og har fått tilbud om feilsøking og sjekk for 2500kr. Men vet ikke om det er verdt pengene , da det sikkert fort blir dyrere hvis masse komponenter er svidde. Hører den reagerer (klikker) når man vrir på tenning , men oppnåes ikke kontakt med vagcom. Så , spørsmålet blir som følger... , noen som har god erfaring med å fikse disse , eller er det bare å kaste i bosset? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 15, 2017 De har en tendens til å legge på røret ved bruk av TFSI-coiler (eller lignende). Å bruke 2500 kr for å feilsøke/reparere en ECU høres drøyt ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 15, 2017 Her var det dynamoen som ble litt i overkant morsk Så vet årsaken Men synes også at 2500 var litt drøyt for en sjekk , men det var en god ecu med 3bars map å revo chipper , så den hadde litt mer verdi en standard 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 15, 2017 De har en tendens til å legge på røret ved bruk av TFSI-coiler (eller lignende). Å bruke 2500 kr for å feilsøke/reparere en ECU høres drøyt ut kan du utdype? driver å montere sånne coiler nå..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 15, 2017 Bård: Jeg leste litt hurtig, og da du skrev "dynamo" tolket jeg at du hadde hatt bilen på "dynoen", mao fått den bremset Frank: Dwell tiden til TFSI-coiler er ikke tilpasset disse gamle Motronic-hjernene. Enkelt og greit. Før eller siden går det den veien høna sparker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 16, 2017 Ja nei det var under en kjøretur på landeveien ja Dynamoen overladda og gikk opp i røyk , og ecu fikk det litt hett om ørene Hjem og monterte ny dynamo å ecu , så starta S2'n umiddelbart den (med tfsi coiler som jeg har kjørt med siste 4åra) Men så var det denne ecu'n da , om det er bare å kaste , eller om det er verdt å la noen få titte på den 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 18, 2017 Ja nei det var under en kjøretur på landeveien ja Dynamoen overladda og gikk opp i røyk , og ecu fikk det litt hett om ørene Hjem og monterte ny dynamo å ecu , så starta S2'n umiddelbart den (med tfsi coiler som jeg har kjørt med siste 4åra) Men så var det denne ecu'n da , om det er bare å kaste , eller om det er verdt å la noen få titte på den Disse går vel for 2-3 lapper, så det er vel ikke så mye å bruke penger på hvis du ikke får til slikt selv. Dag: Hvordan påvirker dwell ECU'en? Det er jo ECU som bestemmer dwell..? Om du mener metning på tfsi-coilene, bør ikke det heller virke tilbake på ECU, men kom gjerne med mer teori! Sent fra min SM-G900F via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...