Anbefalte innlegg

Hepp, vurderer Q5 som neste bil da prisene har begynt å bli meget fornuftige på disse bilene, iallefall med høy kmstand. Ser da fortrinnsvis på 2.0 tdi, 2.0 tfsi er vel generasjonen med oljetrøbbel? 09-11? Og S-tronic. Finner lite om disse bilene på forumet, noen som har noen erfaringer med både bilen og kjente feil ellers? Behovet er da som familiebil med barnesete og alt som følger med, så plass er et tema her. Har en Passat 3c idag..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kjørt en 2.0TDI Q5 av nevnte årsmodell.

 

Bortsett fra at føreren hadde litt mer plass, så var ikke forskjellene fra min Passat 3C stasjonsvogn så veldig store..

Klart, jeg satt høyere og hadde litt mer plass til de tynne lårene mine, men bakseter og bagasjerom ga meg ikke inntrykk av en "gigantbil". Mener at dette var veldig likt Passaten.

 

For øvrig veldig god bil å kjøre..!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Googler du Q5 og tfsi virker det som om at det har vært litt med enkelte av årsmodellene. Gode biler og kjøre men syns det egentlig er en ganske liten bil. Sinkslipp er greit og se etter. Bak lamper krakelerer. De vi har solgt brukt på jobben har bare vært diesel og fra 2012 og oppover. Veldig fornøyd med bilen ihvertfall. Bagasje er ikke så mye og skryte av syns jeg. Og bruker du barnevogn blir mye plass borte. Takboks er et alternativ. Valgte touran som familiebil da jeg ikke har et ekstremt behov for 4x4. Også deilig med ekstra a setet da jeg har 2 ganske tett. Så da er det ikke noe problem at de har med hver sin venn på tur.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ganske solide biler som ikke lider av noe mer trøbbel enn andre Audiene :)

Skal du ha S-tronic ville jeg funnet en nyere enn 2010. De hadde en del trøbbel med mechatronic med de tidlige.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser noen påstår de har triptronic og noen S-tronic, stemmer det? Leste at det kun var USA som fikk tilbud om triptronic på disse..Noen girkasser har S-trinn, mens andre ikke har, praktisk betydning?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tiptronic* får man stort sett bare i motorsterke varianter i nyere tid. I Q5 er det s-tronic og dobbelclutch.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må bare heve meg inn her og spørre, har nettopp kjøpt meg Audi Q7 2007 3.0tdiq, denne er det vel tiptronic i eller? Men er det dobbel clutch på den også? :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må bare heve meg inn her og spørre, har nettopp kjøpt meg Audi Q7 2007 3.0tdiq, denne er det vel tiptronic i eller? Men er det dobbel clutch på den også? :confused:

 

Tiptronic :) Bytt olje på den hvis det ikke er gjort og den er vippa 100 000km :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noe forskjell på om kassa har eget trinn for S eller ikke? Noen har, noen har ikke..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei! Har en '10 Q5 2.0 TDI med S-Tronic og full Drive Select pakke. Motoren har vi ikke hatt noe problem med, mens S-Tronic melder om Gearbox Malfunction rett som det er. Møller har som vanlig ikke snøring, og finner ikke ut av det..

 

Er forøvrig stor forskjell på ytelse/oppførsel om girkassen står i dynamic/S-mode eller normal modus. Anbefaler en med full Drive Select pakke om mulig.

 

mvh

 

Rune

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.