Verksteder/enkeltpersoner på Østlandet med spisskompetanse på Audi 100 2.3e q?

Anbefalte innlegg

Min svigerfar eier en 90 modell Audi 100 2.3 Quattro som har gått 430000 eller noe slikt. Vært en god bil han fortsatt ønsker å holde liv i.

 

Bilen har den siste tiden hatt noe trøbbel i form av at bilen mister kraft plutselig, med ujevn gange og til slutt stopper. Bilen er vanskelig/umulig å starte direkte etter men har hver gang fyrer etter å ha stått en stund. Har skjedd 3 ganger siste uken.

 

Multitempsensor, tomgangsregulator, kaldstartdyse, møkk i tanken, er ting som slår meg uten å kunne noe om disse bilene.

 

Innspill på problemet eller tips til gode Verksteder? Bilen har vært inne hos møllersystemet uten å ha funnet feilen og med opplevelsen av hverken særlig kompetanse eller villighet til å se på bilen (ble anbefalt å kjøpe ny bil...).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet du når bensinfilteret ble byttet? Hadde vurdert å sette på et gjennomsiktig benisn filter for å se om de er noe "møkk" i tanken. Jeg anbefaler å begynne med det enkle (møkk i tanken) og så jobbe systematisk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Odd Fredriksen,Møller Bil Gran.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En gjenganger på disse er fordeleren.. tror jeg har bytta den på samtlige av disse jeg har vært borti.. hvis du får muligheten,sjekk også spenning på bensinpumpa når bilen har stoppa,har vært borti at releet gir forlite strøm så pumpa starter,og releet klikker,men bilen går ikke.. skjedde siste på en bil jeg var borti som flere hadde gitt opp for noen uker siden. Viste 6v på stikke til pumpa målt oppe på tanken.. men med de symptomene holder jeg en knapp på fordeler/hallgiver..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan minne om hallgiver i fordeler ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trolig hallgiver. Når den blir varm kutter den ut, og når den blir kald/får avkjølt seg litt starter bilen igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette løste seg, hallgiver som nevnt over var synderen. Takk for særs god hjelp : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.