Ingen fremdrift, 6-trinns 02M Golf 4 R32

Anbefalte innlegg

Clutchpedal har lite motstand, girspak går ikke i noen gir med motor i gang. Det er mulig å få satt den i fri, samt i 2-4-6.gir når motor ikke er i gang. Tenkte med en gang på slavesylinder? Bremsepedal er fin, og det er fullt med bremsevæske.

 

Virker for meg som clutch ikke frir ut. Kan det være utløserlager som er helt ferdig? På 02M er vel slavesylinder og utløserlager i samme del, dvs inne i girkassa, så ingen enkel måte å sjekke dette. Vet at skiftegafler er en kjent synder på 02M, men da ville ikke alle gir vært borte, siden hver skiftegaffel tar for seg 2 gir, f.eks 1-2 og 3-4.

 

Motor går fint, men det er endel vibrasjon på alle turtall, akkurat som om svinghjulet er dårlig. Kan dette også være at clutchen ligger litt innpå?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som det er trykk plata som er knust her.

 

Hvis du setter bilen i gir når motoren er av, kan du trille bilen eller henger den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jekk opp et hjul og drei forsiktig (uten motor i gang) mens du forsøker å bytte gir. Skal vel funke da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som det er trykk plata som er knust her.

 

Hvis du setter bilen i gir når motoren er av, kan du trille bilen eller henger den?

 

Får ikke bilen i noen gir uansett om motor er i gang eller ikke, det er kun fri som er mulig "posisjon". Rett og slett ingen virkning på clutch overhodet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får ikke bilen i noen gir uansett om motor er i gang eller ikke, det er kun fri som er mulig "posisjon". Rett og slett ingen virkning på clutch overhodet.

 

Vil den ikke i gir uansett hva du prøver på?

Sjekka overføringen at det ikke er noe her som er vridd eller klussa til?

Hvis ikke er det dessverre noe i girkassa som er skadet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får ikke bilen i noen gir uansett om motor er i gang eller ikke, det er kun fri som er mulig "posisjon". Rett og slett ingen virkning på clutch overhodet.

 

Må rette meg selv litt, det kan se ut til at den går i girene 2-4-6 når motor ikke går. Clutchpedal har ingen virkning, men går fritt inn og ut. Har beveget på skiftetårnet, og jeg syns egentlig det har fin bevegelse. Kanskje lov å håpe på noe relatert til hydraulikk likevel da..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må rette meg selv litt, det kan se ut til at den går i "partall"-gir når motor ikke går. Clutchpedal har ingen virkning, men går fritt inn og ut. Har beveget på skiftetårnet, og jeg syns egentlig det har fin bevegelse. Kanskje lov å håpe på noe relatert til hydraulikk likevel da..?

 

Hvis du setter den i gir, kan du da dytte bilen uten at motor roterer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du setter den i gir, kan du da dytte bilen uten at motor roterer?

 

Hvis jeg setter den i gir 2-4-6 uten at motor går, så henger den på giret.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis jeg setter den i gir 2-4-6 uten at motor går, så henger den på giret.

 

Det kan tenkes at drev på inngående aksel har et problem.

Evt opplagring av denne.

http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_205.pdf

 

Men det forklarer ikke clutchen. Du må nok ned med kassen for å sjekke tilstand på koblingen og slavesylinder.

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan tenkes at drev på inngående aksel har et problem.

Evt opplagring av denne.

http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_205.pdf

 

Men det forklarer ikke clutchen. Du må nok ned med kassen for å sjekke tilstand på koblingen og slavesylinder.

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

 

Takk, har vel landet på samme konklusjon selv, bare å få det demontert først som sist.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har da endelig fått ut motor/gir, og demontert litt. Har MULIGENS funnet feilen her...

 

63c19957c789ca5aa8252adcd29acbce.jpg

 

0b766a564052bbae912b75ab404b0769.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den var rimelig FERDIG[emoji23]

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jøsses. lamellen har rett og slett bare gått i oppløsning/eksplodert?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke godt å si hva som har skjedd, lamellen har delt seg i to.

 

Fikk bilen levert til Norge slik. Den var garantert kjørbar da den forlot Japan, og garantert ikke kjørbar da båten ankom Norge.

 

Jeg mistenker at noen har hatt det litt moro med bilen ved omlasting i England. Men kan jo ikke bevise noe..

 

Har forsøkt å kjøre hardt mot både selger og fraktselskap, men ingen vil innrømme noe som helst, og da ble det mer styr enn jeg gadd å bruke tid på.

 

Hvis noen vet hvorfor dette skjer, så vil jeg gjerne vite det [emoji2]

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flere bilder.. Det er mot trykkplaten belegget har sluppet, ser normalt ut mot svinghjul.

 

40ca06bad6d7f7901f30e4b416ab1ff7.jpg

b45b5e642c7b247300b805a0ae2075a2.jpg

f347ae7c548f5472d2ecee79789f3514.jpg

327d91f0120acf3a667ba120c48714d9.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det bare å kjøpe ny clutch og gasse på :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slura litt vell mye eller nån som har prøvd seg på piruett ;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slura litt vell mye eller nån som har prøvd seg på piruett ;-)

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke godt å si hva som har skjedd, lamellen har delt seg i to.

 

Fikk bilen levert til Norge slik. Den var garantert kjørbar da den forlot Japan, og garantert ikke kjørbar da båten ankom Norge.

 

Jeg mistenker at noen har hatt det litt moro med bilen ved omlasting i England. Men kan jo ikke bevise noe..

 

Har forsøkt å kjøre hardt mot både selger og fraktselskap, men ingen vil innrømme noe som helst, og da ble det mer styr enn jeg gadd å bruke tid på.

 

Hvis noen vet hvorfor dette skjer, så vil jeg gjerne vite det [emoji2]

 

Vet du produsenten av kløtsjen? Jeg ville sendt bilder til produsent (eller Møller) og bedt om en skriftlig forklaring på hva som har forårsaket dette. Du vil jo neppe få gjennomslag for fabrikasjonsfeil, så du får det trolig akkurat som du vil, altså basert på bildene så har det vært svært varmt der en stund. Dette banker så sågar i bordet med hos fraktselskap.

 

Det eneste er at du bør ha en dokumentert track på at kontaktet fraktselskap med en gang etter mottak. Ser det vanskelig å komme med noen claims 6 mnd etterpå..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Belegget mot slavesylinderen som har revnet. Jeg holder en knapp på noen som har dumpa/mista clutchen på litt høyt turtall eller noe sånt. Bruk pengene på ny lamell å krefter på å få den kjørbar med mindre det er enkelt å få erstatning av fraktselskapet.

Hvis det blir ord mot ord så bruk heller tiden på å få den kjørbar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for bekreftelser, det er akkurat som jeg har tenkt også. Gidder ikke bruke mer tid på dette, merket fort at det var ganske håpløst sist gang.

Er bare glad for at girkassen ser ut til å være i orden [emoji2]

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med prinsippene mann?!? Prinsippene!!

 

Jeg kjører full «sak» dersom jeg blir fakturert med «fakturagebyr». Av prinsipp!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med prinsippene mann?!? Prinsippene!!

 

Jeg kjører full «sak» dersom jeg blir fakturert med «fakturagebyr». Av prinsipp!

 

Vel, jeg har kjørt ganske hardt mot dem allerede ved mottak av bilen. Både selger som sto for transportkostnad og fraktselskapet.

 

Utfordringen er at de eneste fakta i saken, er at bilen forlot Japan kjørbar og måtte trilles av båt i Norge. Jeg fant ut at de lastet om til annen båt i England, og tipper en eller annen unggutt har lekt seg der borte.

 

Ingen vil vedkjenne seg noe, og da blir det ord mot ord.

 

Dersom dette hadde vært en bil som ble kjøpt inn for å registrere og bevare som samlerbil, så hadde jeg nok brukt mer energi på saken. Men når hovedformålet er reservedelsbil, så gidder jeg ikke mase mer med det.

 

Peace out :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uffameg. Hvilken utfordring? Slik du legger frem saken er bilen ødelagt under frakt. 1 epost til clutch-produsent for statement, og deretter 1 epost til fraktselskap med krav til ny clutch er ikke uoverkommelig.

 

Nei er alltid første standardsvar. Konkretiser kravet med statement fra clutch-maker, statement fra selger (som jo bør være på ditt lag), bilder og beløp så får helt sikkert pipa annen lyd.

 

Peace out

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.