Aud 200 3B - Vil ikke tenne.

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Pluggene tenner ikke, bensin pumpe starter ikke og det manglet ett relè.

 

I det som heter posisjon 1 under dashbordet manglet det ett relè,

ifølge informasjon på forumet her og det jeg har funnet på nettet selv, så skal dette være til intensivvaskeanlegg.

Når jeg måler meg fram uten at relèt sitter i, er dette resultatet: 5 pins Relè, T 30 86 87 87A

T = Terminal 3 på ECU (Fuel pump Relay signal)

30 = konstant strøm fra Batteri 12V+

86 = Terminal 27 (Ignition 12V+)

87A = Fuse 27 (motor styring 1)

87 = Fuse 28 (motor strying 2)

På relèt så er T Jord og 86 er 12v+.

Har ett relè liggende, men blir usikker på om dette er riktig: 443 951 253 AA.

 

Tjuv Kobler jeg 30 mot 86 så har jeg strøm til coilen.

Tjuv Kobler jeg 30 mot 87 så starter bensin pumpa.

Når relèt sitter i og jeg vrir om nøkkelen så gir det ikke strøm til coil eller bensin pumpe, hører ikke at relèt klikker heller.

 

Fra ECU Terminal 27 (Ignition 12V+), så er det heller ikke noe strøm så lenge jeg ikke tjuvkobler 30 mot 86, og da hører jeg det klikker i ECU'.

Ecu Terminal 1 (output for ignition coil) dette er vel bare ett signal, men måler ingenting her.

Jeg har også målt om det er 12v+ inn til ECU og jording, og begge deler er der.

 

Er det noen som har noen forslag til hva det kan være?

jeg tester alle forslag som kommer opp.

 

Evt hvis noen kjeder seg veldig og har lyst til å ta seg en tur hit å hjelpe meg?.

 

Takker for all hjelp! igjen!

 

 

image.jpeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som du skriver selv, er dette relé for intensivviskervaskeranlegg, og har ikke noe med at bilen ikke starter.

Har du sjekket sensorene på veiven?

Er dette en originalbil, eller noe hjemmemekk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er original bil, det er en lengre historie bak om hvorfor den ikke går....

 

Ok da er det ikke relèt, ble bare veldig usikker nå jeg målte opp at Terminal 3 og 27 fra ecu, og sikring 27 og 28 som er motorstyring gikk til ditt.

Da tenker du på de 2 sensorene som sitter på venstre side av girkasse?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Strøm til hjernen og de to sensorene er vel det første det er verd å sjekke. Klikker det i hjernen nå du skrur på tenningen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har sjekket sikringer til motorstyring etc?..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja har sjekket bade 27 og 28 det er kontakt der, og sikringene er hele.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal dobbelt sjekke at det er strøm til hjernen, men mener bestemt at jeg målte bade 12V+ og sjekket at jording var ok.

Skal sjekke de 2 sensorene I kveld.

 

Måler de 2 sensorene de pinnens om sitter på svinghjulet? og isåfall skal det være 1 eller 2 pinner?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg målt opp:

Hjernen har 12V+ inn via sikring, Terminal 18 på ECU.

Det er jording via Terminal 10 på ecu.

 

Har målt opp at sensorene er koblet riktig til hjernen.

Når jeg vrir om nøkkelen er det fortsatt ikke strøm ditt..

 

Det eneste som skjer er at starteren går rundt og vifta starter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det være at jeg har feil hjerne?

Den jeg har heter: 895 907 404BA (Audi S2/coupe quattro)

Når jeg søker i etka på Audi 200 får jeg: 497 907 404AA

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en 3B-hjerne, så bilen skal starte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok.

 

Da er det bare å fortsette....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pin#1 på ecu-stikk er trigger til coil og skal ikke måles, denne legger ECU til jord for å trigge coil.

 

 

 

Bare dobbeltkontrollerer:

 

Bensinpumpe S13 (15A) er hel?

ECU B+ S27 (20A) er hel?

Forsyning dyser og LMM S28 (15A) er hel?

 

 

Pin#3 - hvis du lasker denne med Pin#27 så starter bensinpumpen?

Pin#10, #14, #19 og #24 - med multimeter med funksjonsvelger på ohm, kontroller at du har så lav motstand som mulig med minus-polen.

Pin#18 og #37 - kontroller at du har 12v her konstant.

Pin#27 - kontroller at du har 12v her når du vrir på tenningen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pin#1 på ecu-stikk er trigger til coil og skal ikke måles, denne legger ECU til jord for å trigge coil.

 

 

 

Bare dobbeltkontrollerer:

 

Bensinpumpe S13 (15A) er hel?

ECU B+ S27 (20A) er hel?

Forsyning dyser og LMM S28 (15A) er hel?

 

 

Pin#3 - hvis du lasker denne med Pin#27 så starter bensinpumpen?

Pin#10, #14, #19 og #24 - med multimeter med funksjonsvelger på ohm, kontroller at du har så lav motstand som mulig med minus-polen.

Pin#18 og #37 - kontroller at du har 12v her konstant.

Pin#27 - kontroller at du har 12v her når du vrir på tenningen.

 

 

Hei.

Dette hjalp mye!!

Her er resultatet:

 

Bensinpumpe S13 (15A) er hel? Ja

ECU B+ S27 (20A) er hel? Ja

Forsyning dyser og LMM S28 (15A) er hel? Ja

 

 

Det er her det begynner å bli litt spennende, for uansett hva jeg gjør og hvor jeg måler så ender alt opp med det Relèt jeg har tatt bilde i starten av tråden,

som gjentatte ganger har blitt sagt at ikke skal ha noe med dette å gjøre, men ledningen fra pin#3 havner uansett til det relèt....

Pin#10, #14, #19 og #24 - med multimeter med funksjonsvelger på ohm, kontroller at du har så lav motstand som mulig med minus-polen. Måler 13.6 OHM.

Pin#18 og #37 - kontroller at du har 12v her konstant. 18 er OK, 37 får strøm når jeg kobler Relè: punkt 30 og 87a Sammen.

Pin#27 - kontroller at du har 12v her når du vrir på tenningen. får ikke strøm her når jeg vrir om nøkkelen, men om jeg kobler Relè: punkt 30 og 86 sammen, så har jeg konstant strøm.

Pin#3 - hvis du lasker denne med Pin#27 så starter bensinpumpen? Når jeg setter lednig mellom Relè: Punkt T/50 til 87, og har koblet sammen som forklart over, så fungerer det når jeg tar en ledning mellom pin 3 og 27

 

Men bilen starter dessverre ikke.

Og selv etter dette så starter ikke bensin pumpa heller, kun hvis jeg legger ledning mellom pin 3 og 27.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.