Hvordan skifte G28 Engine Speed Sensor T5 2.5TDI (AXD)

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurer på om noen av dere har en prosedyre på å få byttet veivsensor på en 2.5tdi transporter, motorkode AXD.

Noen som kan finne delenr på den også?

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her kommer du greit til ifra undersiden når du tar av platen. Selve stikket til sensoren kan du se synlig hengende på blokka så ser du fort hvor sensoren er.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er grunnen til du bytter? Eg har en noe trøblete 2,5 TDI så kansje det er noe eg og bør sjekke..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er grunnen til du bytter? Eg har en noe trøblete 2,5 TDI så kansje det er noe eg og bør sjekke..

Vanligste symptomene er ingen start eller tungstartet helst når varm.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Starter ikke i det hele tatt [emoji14]

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her kommer du greit til ifra undersiden når du tar av platen. Selve stikket til sensoren kan du se synlig hengende på blokka så ser du fort hvor sensoren er.
Ja, jeg har funnet sensoren, men for meg ser det ut til at jeg må demontere motorfeste, servopumpe og ac kompressor for å komme til.

Den sitter i bakkant av svinghjulet ser det ut til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, jeg har funnet sensoren, men for meg ser det ut til at jeg må demontere motorfeste, servopumpe og ac kompressor for å komme til.

Den sitter i bakkant av svinghjulet ser det ut til.

Nå er det riktignok mange år siden sist jeg gjorde dette, men mente at dette var en relativt enkel sak uten noe særlig demontering.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På 2,5tdi? Fant en video på youtube, om 2,5 bensiner, det så jo dritlett ut [emoji14]

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.