Lakkering av Coupe.. Fargekoder?

Anbefalte innlegg

Heisann, skal lakkere coupe'n nå på torsdag, Vet akkurat hvilken farge jeg skal ha, men vet ikke koden på denne. Vet noen hvor på internett man kan finne slike fargekoder? Holder sikkert også med navn..

 

Tenker på noe dyp Blå-lilla metallic farge av noe slag. Den som er på Yamaha R1 tror jeg heter Deep purplish Mica Blue. Den er najs. Noen som har noen innspill eller erfaring med dette?

 

Eksempler på en slik lakk!

 

snn.bmp

riktigfarge2.bmpriktigfarge.bmp

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

minna litt om lb5n

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den golfen eller? Det er den som er nesten lik som Yamaha R1 syklene.. Heter den det? og hvor får du disse kodene fra?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

heheh, eg lakkerer ..huske det meste av koder da. er ikke så løsemidelskadda enda : vinke : .. men ja, den golfen. lb5n er en mørkeblå me lilla perler i, jekla fine farge.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er noen som er litt "geek" og går rundt og husker sånt :o

Jeg synes Golfen på bildet minnet om Audi Enzianblau (kode: LZ5X). Den har lilla tendenser i blåfargen der den ikke får direkte lys, slik som på bildet ovenfor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, men det er altså en VW-fargekode ? Eller kan den blandes hos alle leverandører?

 

har du noen gode tips? jeg må på en måte forklare for lakkereren hvilken farge jeg skal ha, og da nytter det ikke å si at jeg skal ha blå-lilla, for da er jeg redd for at det ikke blir like fint som planlagt. Du som er lakkerer bør jo vite hva det er lurt å si for å ende opp med ett slikt resultat som golfen... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Leverer du bilen og oppgir hvilken fargekode du skal ha så kan det ikke bli feil. : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, men jeg syntes det fargekodegreiene er ett surr. Mange har forskjellig lakkleverandør osv.

 

Men hvis jeg sier jeg skal ha den koden du nevner Audi Enzianblau (kode: LZ5X). og leverer bilen vil han kunne blande denne lakken uansett hvilken leverandør han bruker og det vil bli likt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er noen leverandører som har litt problemer med å kunne gjennskape fargene fra fabrikken. Men det går på nyanser som kun vil synes der nylakkerte deler ligger kant i kant med originalt lakkerte deler. Ved en hellakkering vil det ikke være noe problem.

Men ser ikke at det skal være noe problem å få blandet fargen. Med mindre det er noe bakgårdslakk & maling opplegg du sender bilen din på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den lb5n og LZ5X er koder vw audi bruker, om det er glasurit elle standox(lakkprodusenter) du kjøper lakken av har ikke det noe og si. du får den samme. enneste som er og tenke på er at vis du skal ha mer lakk senere er der forkjellige nyanser. bare huske og få skrevet på boksen hvilket produsent og nyanse. men du har jo muligheter for og kikke på farge kart hos alle lakkbutikker, så ta dg en tur innom og se . på house of kolor.com skal det ligge et farge kart over div feslige farger. du kan jo se ser, men disse fargen må bestilles og koster en del.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok tusen takk for svar..

 

Det er ett seriøst sted jeg skal lakkere, men får ikke snakka med lakkereren selv, skal snakke med han som kjenner han liksom..

 

Får liksom ikke dratt til butikken..

 

Men er lb5n og LZ5X nesten like eller? hvilken en finest? Har store og små bokstaver noe å si ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

LB5N er Indigoblau, levert originalt på Golf mk4 f.eks. Mørk blå perlemorsfarge. Har ikke noen eksempler av den her nå.

LZ5X er en Audi farge, vet ikke hvilke biler den ble levert til men fargen er fra 1998 tror jeg.

Hvem som er finest er jo veldig individuelt. Enzianblau er jo litt mer spesiell pga. fargeskiften fra blålilla til blå. Har fargeprøver av begge her, men det er vanskelig å få fram effekten på de via et bilde. Kan jo prøve...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du hadde lagt ut bilder hadde det vært supert :)

 

Gjerne også noen andre medlemmer som deler sin mening.!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som sagt skal jeg lakkere bare ved å levere en lapp til en kamerat som igjen skal levere til lakkereren, hadde vært flott å få bekreftet at den golfen er den Enzianblå som du nevner, så ikke jeg oppgir denne koden og får noe helt annet.

 

Googlet i stad og fikk opp en vw-boble som de mente hadde "enzialblau lackierung" og den var helt lyseblå? : eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen skal på lakkering i morra. håper noen kan svare. Beklager for stresset altså..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

g4_rsi.jpg

Dette her er lb5n (indigoblau perleffekt)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Golfen til Øystein Slåke har ikke noen orginal farge

 

mulig det står i 16vT prosjekttråden hans på bilforumet, mener det er som noen nevnte her fra R6

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar.

 

Kan du legge inn bilde av Audi Enzianblau ( LZ5X )

 

Den var fin den lb5n også :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Knipset et bilde av fargeprøven jeg har her hjemme. Man får ikke riktig inntrykk av den på en såpass liten overflate, men den er ihvertfall ikke lyseblå... Sammenlignet med Indigoblau perleffekt er den ikke så dyp i blåfargen. Og litt mer blålilla når den ikke får såpass sterk belysning som her på bildet.

Personlig synes jeg at Indigoblau gjør seg best sammen med masse annet blankt, polert aluminium/chrome pga. dyp blå har et eksklusivt preg over seg. Så da ender det jo litt opp i hva du er ute etter. Jeg ville gått for Audi Enzianblau : ja :

868_6846.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Knipset et bilde av fargeprøven jeg har her hjemme. Man får ikke riktig inntrykk av den på en såpass liten overflate, men den er ihvertfall ikke lyseblå... Sammenlignet med Indigoblau perleffekt er den ikke så dyp i blåfargen. Og litt mer blålilla når den ikke får såpass sterk belysning som her på bildet.

Personlig synes jeg at Indigoblau gjør seg best sammen med masse annet blankt, polert aluminium/chrome pga. dyp blå har et eksklusivt preg over seg. Så da ender det jo litt opp i hva du er ute etter. Jeg ville gått for Audi Enzianblau : ja :

 

 

Flott!

 

Den der så jo pen ut, men tror du den vil bli litt annerledes enn på bilde der sier du og mer lilla? Tror du jeg vil få den "finishen" jeg er ute etter, den blanke blå-lilla fargen?? Har ringt lakkereren i dag og bestilte enzianblau :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du vil nok få et blålilla skjær i lakken, spesielt om kvelden når det er passelig mørkt. I vanlig sollys blir den for det meste bare blå. Vet om en Opel farge som skifter mer mellom sterk blå/sterk lilla, men synes at den lillafargen som er der blir for rød/dus. Hvis man vil kan man jo blande seg sin egen farge, så får man en kul fargeskift effekt til "normal" pris på lakken. Det negative er at det kan bli vanskelig å reprodusere fargen i annen lakk enn det den er laget i i utgangspunktet. Det er ikke alltid leverandøren gidder å ta seg bryet med å analysere fargen for så å lage en ny resept. Men jeg har laget noen kule effekter med rester vi har hatt på jobben! :cool:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, men kan jo bare be lakkereren om å blande i litt ekstra lilla, så bare notere hvor mye lilla f.eks han tok oppi så så mye enzianblau lakk, så vil den jo bli enkel å blande på nytt.

 

Men er egentlig litt ute etter ordentlig lilla effekt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ossn ble det? har du bilder av resultatet.. ble så nyskjerrig! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer også på hvordan resultatet ble...pics?

 

mvh

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, artig at dere er interessert.

 

Bilen er levert på lakkering forrige uke, men har hatt en del problemer med ett pengesurr med ett unødvendig mellomledd osv. Lang historie..

 

Bilen er ihvertfall lovet ferdig seenest i slutten av september (senest, altså det seneste han har lov til å levere bilen), kommer nok sikkert før også..

 

Legger ut bilder med en gang den kommer hjem..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.