Automatproblem Audi A6 2,5 TDI

Anbefalte innlegg

Hallo alle kloke hovud der ute! Eg har ein 2000 modell A6 2,5 TDI v6 automatgir... Har no bytta girkasse på den, og skal fylle den med olje. Enkel jobb sant? Neida ikkje her... Det virka som om girkassen ikkje syge opp noke av oljen i bunnpanna. Når eg starta den fungerte den kjempebra i rundt 10 min og no virka den ikkje som om den går i gir i det heile tatt. Dette skjedde når eg fyllte på olje, det var ikkje for mykje olje så eg berre hadde fått på 2-3 liter. Og det burde være for lite men som sagt over får eg ikkje meir i den...

 

SO -> Noken som har ein lur ide angående detta? Blir solgt i deler om det ikkje kjem noken gode svar ... Og om de så vil være først i kø på noken snasne billige deler er det berre å gi en lyd...

 

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om man monterer converter feil når den skal mot kassa, og den ikke blir presset inn med klokka til den er ordentlig inne så kan oljepumpa i kassa ryke når bilen starter. Ikke det som har skjedd da?

 

Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man skal jo heller ikke presse converteren inn. Converteren skal skrus inn i retningen motoren snurrer, til den entrer helt inn på akselen. Ofte føles dette som et par hakk.

 

På ingen måte skal converteren sitte igjen på flexplaten når automatkassen tas ut av bilen eller være påmontert flexplaten når automatassen monteres inn i bilen.

Den skal alltid følge girkassen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mente ikke som i presse hardt... mener det du skriver... vanskelig å forklare.☺

 

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

evt så skal jo olje fylles mens motor går og ved 39 grader oljetemp ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den eneste årsaken at automatoljen skal være ca kroppstemperatur, er for å få riktig nivå. Om den er -40 eller +80 grader, vil uansett girkassen suge den til seg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.