Anbefalte innlegg

Vår Octavia begynte for noen uker siden å lage en liten lyd i det jeg svinger brått i lav hastighet, feks 90 grader ut på en vei. Det minner om et bakhjul som kanskje ikke følger med. Dette har jeg opplevd både i høyre og venstresvinger. I tillegg virker det som om det "hakker" fra bakstillingen når jeg akselererer rett frem og bilen girer - akkurat som noe er litt løst.

 

Noen mekanikere eller andre forøvrig som skjønner den dårlige forklaringen?

 

Jeg har en følelse av at det kan være noe med diffen bake?

 

Bilen er en 2016 Octavia Scout 180TSI med 9500km på telleren - ingen feilkoder. Bilen er naturligvis under garanti så jeg skal booke time for feilsøking, men hadde vært greit om det er noen som har anelse hva dette er, eller kanskje opplevd noe lignende.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket for feilkoder på awd? Så det ikke er haldex pumpa som kobler seg av og på og lager "hakking". Vært borti det på volvo, opplevdes som en slags hakking.

 

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket for feilkoder på awd? Så det ikke er haldex pumpa som kobler seg av og på og lager "hakking". Vært borti det på volvo, opplevdes som en slags hakking.

 

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk

 

Ingen feilkoder nei.

 

Prøvde launch control og 4x4 er ok - ingen hjulspinn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg vært innom Møller, Team Skoda svingte hammeren svært fort og bilen skal inn i morgen for fix.

 

Mekaniker prøvekjørte bilen og lyden var ikke vanskelig å fremprovosere, han mente han hadde hørt denne før og holdte en knapp på Haldex-pumpe. Så i morgen blir det å bytte pumpe samt olje. Håper dette er løsningen.

 

Så spørs om du ikke hadde rett Glenn Ove ;)

 

Edit: Syk fagtekniker, bilen skal inn førstkommende mandag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme problem på Volvo XC60...der måtte forøvrig clutchen også byttes etter 50'km da den slura på 3-4 gir. Kinabil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var bilen ferdig hos Møller og tilsynelatende i orden, ingen hakking eller lyder.

 

I følge kundebehandler var oljen helt svart og i dårlig forfatning. Haldex pumpe, olje og filter er byttet samt en software oppdatering.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rart da. Min gikk 54.000km på oljen. Er det filter på haldex 5 da?

 

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rart da. Min gikk 54.000km på oljen. Er det filter på haldex 5 da?

 

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk

 

Ja det skjer visstnok sjelden dette men de hadde hatt noen få biler med samme problem. Så vidt jeg forsto var det klutsjen som forårsaket dette.

 

Han sa i alle fall at filter var byttet mener jeg å huske.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjent fra XC70 også det der.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme problem på Volvo XC60...der måtte forøvrig clutchen også byttes etter 50'km da den slura på 3-4 gir. Kinabil.

 

Tenker at XC60 og Octaviaen er akkurat like kinesiske ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.