Golf Mk3: Øvre Fjærskål, endringer ved modellskifte?

Anbefalte innlegg

Skulle senke golfen i dag, men støtte selvsagt på ett problem, det gjelder den øvre fjærskålen. på de orginale fjærene så var det 80mm hull, mens det på Supersport fjærene var 70mm hull, så fjærskåla passa selfølgelig ikke.

 

Dette gjelder en 92mod Mk3, var det ett skifte på disse fjærskålene i 94/96 at disse kan kjøpes som orginale deler, eller produserer noen uorginale deler?

Må disse byttes bak også?

 

legger ved noen bilder av skåla som blir forstor;

 

dscn3655.jpg

 

dscn3656.jpg

 

dscn3657.jpg

 

dscn3658.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket opp litt.

Det er endringer på 95 modellen, men jeg vet ikke om de er større eller ikke.

 

Delenr 92 mod: 191 412 341

Delenr 95 mod: 1H0 412 341

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som har senket en Mk3 av tidlig årsmodell som kan gi meg løsning på problemet mitt, og gjerne fortelle hvilke deler som ble innkjøpt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har senket både 93 og 96 Golf uten noen slike problem... Kan du ikke bare kjøpe ny skål da? Kan jo isåfall kjøpe "senkeskål" itillegg så den blir enda lavere :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har senket både 93 og 96 Golf uten noen slike problem... Kan du ikke bare kjøpe ny skål da? Kan jo isåfall kjøpe "senkeskål" itillegg så den blir enda lavere :)

 

Ifølge autospar sine senkeskåler så har du 2 valg utenom GTi/Vr6 og det er 88mod+ og 93mod+ så jeg vil tro det også kom en endring i understellet på dette tidspunktet, ringer værtfall autospar i morgen tidelig, så da blir det sikkert 80mm senk på meg :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som har senket en Mk3 av tidlig årsmodell som kan gi meg løsning på problemet mitt, og gjerne fortelle hvilke deler som ble innkjøpt?

 

Jeg har senket min 92modell og fikk heller ikke et slikt problem.. Jeg har et Supersport sett... 40/40mm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har senket min 92modell og fikk heller ikke et slikt problem.. Jeg har et Supersport sett... 40/40mm

 

jeg har vel da fått ett av de setta som skal passe rett på en 94 mod + uten utskiftninger av noe som helst, men det også fins en type for G2 og tidlige modeller av G3. men tror jeg har fått orden på det nå, Glenn M. hadde en kamerat som hadde gjordt noe av det samme, som skaffet seg skåler fra en 95 modell.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har vel da fått ett av de setta som skal passe rett på en 94 mod + uten utskiftninger av noe som helst, men det også fins en type for G2 og tidlige modeller av G3. men tror jeg har fått orden på det nå, Glenn M. hadde en kamerat som hadde gjordt noe av det samme, som skaffet seg skåler fra en 95 modell.

 

Bra at det ordner seg da Glenn, keep us posted;)

Jeg for min del visste ikke at det fantes to typer her før lenge etter jeg monterte mitt : rolleyes , men syns det er dårlig av den/de du har kjøpt hos å ikke gjøre deg oppmerksom på slikt.. Blir jo en mer kostnad for deg dette... :fy:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra at det ordner seg da Glenn, keep us posted;)

Jeg for min del visste ikke at det fantes to typer her før lenge etter jeg monterte mitt : rolleyes , men syns det er dårlig av den/de du har kjøpt hos å ikke gjøre deg oppmerksom på slikt.. Blir jo en mer kostnad for deg dette... :fy:

da var nye fjærbeinslager og senkeskåler bestilt fra autospar, 1110,- kr inkls frakt og klubb rabatt, noe som tilsvarer halvparten av hva jeg betalte for settet... veldig surt!

 

Topp service av Autospar! mottar varen i morgen.

 

Selger opplyste om at det skulle passe alle G3 modeller, samt G2, kjipt at dette betyr utskiftninger av skåler og lagrer på endel modeller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.