#1 Skrevet August 2, 2017 Må man vektjustere ved montering av coilovers på ny bil? Å er det enklere å montere coilovers iforhold til senkefjærer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 2, 2017 Må man vektjustere ved montering av coilovers på ny bil?Å er det enklere å montere coilovers iforhold til senkefjærer? Nei det gjøres normalt kun på løpsbiler hvor balansen i bilen har betydning. Mange justerer på høyde og måler avstand fra skjerm til dekk, inkl TÜV/biltilsynet. Ja generelt sett er det enklere, da man kan justere senkesettet lavere og da ha mindre spenn i fjæra når man monterer det. Litt avhengig av type bil og understell er det ofte greit å kjøpe nytt topplager også til coilovers og da slipper man stresse med å demontere de gamle fjærene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 2, 2017 Tja,hvor mye veier en fisk.. hvor enkelt det er kommer jo litt an på hva slags bil,men generellt sytes jeg at det er enklere å montere coilovers..av den ekle grunn at man bytter ut hele fjørbein.. iallefall på mine biler med coilovers. Golf5 chassi osv,med separat fjær/demper bak,syntes jeg definitivt er enklere å montere fjærene igjen bak,iallefall..Å veie inn bilen er jo en fordel,med tanke på kjøreegenskaper,men med mindre du skal dundre til med no coilovers med høyde,ut/inn og hardhets justeringer og kappe rundetider på rudskogen,er det ikke nødvendig. Ikke mange med vanlig gatebiler som gjør det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 2, 2017 Nei det gjøres normalt kun på løpsbiler hvor balansen i bilen har betydning. Mange justerer på høyde og måler avstand fra skjerm til dekk, inkl TÜV/biltilsynet. Ja generelt sett er det enklere, da man kan justere senkesettet lavere og da ha mindre spenn i fjæra når man monterer det. Litt avhengig av type bil og understell er det ofte greit å kjøpe nytt topplager også til coilovers og da slipper man stresse med å demontere de gamle fjærene. Tenkte på dette til GTE'n; https://www.billige-senkesett.no/shop/kw-v1-coilovers-123360p.html Hvor kjøper man topplager? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 2, 2017 Tenkte på dette til GTE'n;https://www.billige-senkesett.no/shop/kw-v1-coilovers-123360p.html Hvor kjøper man topplager? KW er kvalitet. Topplager (lager og skåla er to deler) får du kjøpt både på nett og hos Møller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 2, 2017 KW er kvalitet.Mitt v3 kan fortsatt justeres, etter 10 år. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 2, 2017 Jeg småkompenserte H&R på Golfen (da jeg jo 99,7% kjører den alene), men det var ikke kontrolløren så gira på... Så juster etter TÜV uten last på bilen du. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...