Anbefalte innlegg

Må man vektjustere ved montering av coilovers på ny bil?

Å er det enklere å montere coilovers iforhold til senkefjærer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må man vektjustere ved montering av coilovers på ny bil?

Å er det enklere å montere coilovers iforhold til senkefjærer?

 

Nei det gjøres normalt kun på løpsbiler hvor balansen i bilen har betydning.

Mange justerer på høyde og måler avstand fra skjerm til dekk, inkl TÜV/biltilsynet.

 

Ja generelt sett er det enklere, da man kan justere senkesettet lavere og da ha mindre spenn i fjæra når man monterer det.

Litt avhengig av type bil og understell er det ofte greit å kjøpe nytt topplager også til coilovers og da slipper man stresse med å demontere de gamle fjærene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja,hvor mye veier en fisk..:P hvor enkelt det er kommer jo litt an på hva slags bil,men generellt sytes jeg at det er enklere å montere coilovers..av den ekle grunn at man bytter ut hele fjørbein.. iallefall på mine biler med coilovers. Golf5 chassi osv,med separat fjær/demper bak,syntes jeg definitivt er enklere å montere fjærene igjen bak,iallefall..: smil :Å veie inn bilen er jo en fordel,med tanke på kjøreegenskaper,men med mindre du skal dundre til med no coilovers med høyde,ut/inn og hardhets justeringer og kappe rundetider på rudskogen,er det ikke nødvendig. Ikke mange med vanlig gatebiler som gjør det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei det gjøres normalt kun på løpsbiler hvor balansen i bilen har betydning.

Mange justerer på høyde og måler avstand fra skjerm til dekk, inkl TÜV/biltilsynet.

 

Ja generelt sett er det enklere, da man kan justere senkesettet lavere og da ha mindre spenn i fjæra når man monterer det.

Litt avhengig av type bil og understell er det ofte greit å kjøpe nytt topplager også til coilovers og da slipper man stresse med å demontere de gamle fjærene.

 

Tenkte på dette til GTE'n;

https://www.billige-senkesett.no/shop/kw-v1-coilovers-123360p.html

 

Hvor kjøper man topplager?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

KW er kvalitet.
Mitt v3 kan fortsatt justeres, etter 10 år.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg småkompenserte H&R på Golfen (da jeg jo 99,7% kjører den alene), men det var ikke kontrolløren så gira på...

Så juster etter TÜV uten last på bilen du.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.