Noen med erfaring med VR6 i Sharan?

Anbefalte innlegg

Vurderer en Sharan fra 2004 med VR6 (204hk) og 4Motion. Er det noen som gar erfaring med disse fra før? Jeg kjenner de fleste issues med Sharan fra den tiden, men har lite kunnskap om denne bilen i kombinasjon med VR6-motoren? Anyone? 😀

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eneste jeg har hørt at når VR6 stod i Caravelle, så var det en særdeles tørst kombinasjon. Det kan jeg også tenke meg Sharan med 4wd er.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mer eller mindre samme motor som i Golf og Bora fra samme tid.

Bør regne med å skifte registerkjede og glideskinner rundt 200.000km, som innebærer ut med girkasse. Da er det gjerne logisk å skifte clutch, slavesylinder og kanskje også svinghjul = big bucks.

Ellers er det en fin kombinasjon i en Sharan, hadde sikkert vurdert en slik selv, hvis jeg hadde hatt behov for så mange seter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger.

Siden dette blir en bil nr 2 så valgte jeg bort ytelse og gikk heller for en 2005 TDI 4-Motion. Risikoen for div trøbbel er vel like reell, men det får vi ta på strak arm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.