Fjerne tikking 2,2l tq 10V

Anbefalte innlegg

Har hørt at man kan ta vekk en bolt inne i det mekaniske insprutet for å fjerne den irritrerende tikkingen på litt turtall.?

 

Hvordan var nå dette, finnes det et trix?

 

 

Vi snakker ikke om ventiltikking her...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hørt at man kan ta vekk en bolt inne i det mekaniske insprutet for å fjerne den irritrerende tikkingen på litt turtall.?

 

Hvordan var nå dette, finnes det et trix?

 

 

Vi snakker ikke om ventiltikking her...

Tenker sikkert på staget som sitter i vakumpumpa?

Sitter øverst på blokka, ganske langt fremme. En utvekst som stikker ut. Hvis det faktisk er den som tikker, så er det bare å skru opp og ta ut staget.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går an å ta ut støtstanga i vakuumpumpa ja, men en turbo-bil har vel ikke denne pumpa? De bruker vel hydraulikk i steden for vakuum?

 

Nei, tikkingen er nok ikke noe i innsprøytningen, det er nok ventil-løfterne som tikker. Enten fordi de er tette eller utslitte. På min bil var de tette, så jeg hadde på et rensemiddel fra Comma (kjøpt på BilXtra) før et oljeskift til Castrol Magnatec syntetisk olje. Nå tikker min bil bare når den er kald.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn var det ja, men som det ble påpekt så er jeg sannelig ikke sikker på om jeg har denne vakuum pumpa.

 

Mulig det kan hjelpe med noe rensegreier, men siden ventilene mine har åpnet å lukket i 230k, så er det vel på tide at de blir skiftet.

 

Jeg synes bare at lyden kommer fra en annen plass en ventilene. På tomgang ( både varm/kald) er det lite klakking. Lyden kommer ved litt pådrag og forsvinner ved 2500/3000 omdr.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen type 44 Audi 100 har vakuumpumpe.

 

Tikkingen kan også være sprukket eksosmanifold, ganske vanlig og lager en fæl lyd. Sannsynligvis er det ventilløfterne..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.