#1 Skrevet August 12, 2017 Hei! Jeg har en 2005 A6 C5 2.5tdi Quattro 180hk med tiptronic. Jeg har planer om og bygge om til manuell da jeg kom over en billig delebil med 2.5tdi 150hk og 6trins kasse. Mine spørsmål er som følger: 1. Passer svinghjul og kasse fra AKN motor over på BAU motor? 2. Må jeg bytte dieselpumpe da jeg bygger om fra automat til manuell? Isåfall, hvorfor? 🤔 Mvh Kim Espen og Audine Terapia 🙂 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 14, 2017 Ingen som vet..? Jeg begynner snart ombyggingen og skulle gjerne visst om svinghjulet fra AKN motoren passer BAU motoren. Samt om man MÅ bytte dieselpumpe.. jeg synes det høres rart ut, men vil vite med sikkerhet før jeg begynner skruingen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 15, 2017 Hei, jeg har gjort denne ombyggingen og du trenger IKKE å bytte dieselpumpe. Hvorfor skulle du det? Er jo girkassebytte.. Jeg tok svinghjulet og girkassen fra en AKE motor og det passet på BAU.. Vet ikke om AKN passer dessverre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 16, 2017 Hei, jeg har gjort denne ombyggingen og du trenger IKKE å bytte dieselpumpe. Hvorfor skulle du det? Er jo girkassebytte.. Jeg tok svinghjulet og girkassen fra en AKE motor og det passet på BAU.. Vet ikke om AKN passer dessverre. Takk for et beroligende svar jeg har lest litt på diverse forum, og noen har byttet pumpe for og få den til og gå etterpå, noe jeg også syntes var veldig rart Men uansett, da slipper jeg og tenke noe mer på det Måtte du bytte om på 2 av de 3 ledningene som går til veivføler? Angående AKN svinghjul på BAU motor så må jeg undersøke mer selv. Men tusen takk for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 16, 2017 Er to ledninger som må byttes om ja. Samt en litt omkoding i vagcom. Ellers er det bare masse skru arbeid. Hvis du ser i tråden min så ser du hvilke ledninger du må laske for å få start. Der ser du også hvilke to som går til ryggelys. Da har du spart litt tid der https://forum.vacn.no/showthread.php?276936-Audi-Allroad-2-5-tdi-05/page4 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 16, 2017 Tusen takk Der sparte du meg for endel søking på nettet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 18, 2017 vet i hvertfall at på -03 a6 2,5tdiq med orginalt ake motor som søsteren min har så ble motor byttet ut med en ny bau motor, ble gjort på ett eller annet møller verksted sørpå for enn del år siden... tror det måtte være i 07. hun kjøpte bilen ett eller to år etter motorbyttet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 19, 2017 vet i hvertfall at på -03 a6 2,5tdiq med orginalt ake motor som søsteren min har så ble motor byttet ut med en ny bau motor, ble gjort på ett eller annet møller verksted sørpå for enn del år siden... tror det måtte være i 07. hun kjøpte bilen ett eller to år etter motorbyttet Samme kombo som Odd Erik brukte håper AKN har samme boltmønster som AKE/BAU da er det grei skruing 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...