2012 Passat 2.5 5-syl. (US-modell, eneste i landet?)

Anbefalte innlegg

Lufter denne for salg, vurderes solgt i løpet av høsten. Innbytte kan vurderes, mest interessert i noe med bensin og 4x4.

 

Kjøpt ny i USA av forrige eier, tatt med hjem etter 6mnd. Jeg kjøpte bilen juni 2016 og har kjørt ca 13.000km siden da.

 

Herlig lyd fra 2.5 liters rekkefemmer, med 170hk. Kombinert med 6-trinns Tiptronic er dette en flott cruiser.

 

Passat NMS (New Midsize Sedan) er en slags krysning av Passat B7/CC og Beetle, mer info om biltypen her:

http://media.vw.com/model/pack/83/ .

 

I tillegg har den 10cm lengre akselavstand enn europeisk Passat B7. Dette betyr enorm plass i baksete og bagasjerom! Vi har barn på hhv 2,5 og 6 år, og har aldri savnet stasjonsvogn med denne bilen.

 

Km.stand straks 90.000km, EU-OK ut februar 2018. Alle servicer fulgt, siste i februar med skift av olje/filter/pollenfilter/bremsevæske/luftfilter og tennplugger. Skiftet samtidig alt av bremser foran og bak. Alt av deler i bremser/understell osv er likt som europeiske biler, ingen problem med deletilgang.

 

Satelittradio er byttet til europeisk RCD510 m/DAB. Pr i dag kun FM-radio, DAB+ adapter kan medfølge. Original Bluetooth, fungerer både som handsfree og til å streame musikk.

 

Har montert H&R-fjærer som senker ca 25mm fra standard, da jeg syns de originale var veldig "amerikanske" og myke. Naturligvis byttet fjærbeinslager samtidig, og tatt firehjulskontroll. Dette er ikke godkjent i vognkort, det lar seg ikke gjøre med biler som er tatt inn på såkalt paragraf 1-15. Originale fjærer følger med, kan etter avtale monteres på bil igjen.

 

Sommerhjul er kostbare Brock B37-felger med Pirelli 235/45R18, alt nytt i år. Piggfrie vinterdekk på 17" org felg, kjørt en vinter.

 

Mer info i tråd om bilen: https://forum.vacn.no/showthread.php?283765-VW-Passat-2-5-SE-(US-modell)

 

Salgspris rundt 200.000kr et sted, ligger på Finn.no til 225' inkl omreg. Tlf 414 32 885

 

ce3c86852c832506ce7c95188e8dc7d4.jpg

34bbf7a39ae360cef1d4f99e591bd308.jpg

6b39b0069f6d3eaadf46491d2cc9a596.jpg

d90541adecf618b19d75e20188f8554b.jpg

afe2534ab504aa0731b3fba6c0904edc.jpg

 

Interiørbilder er fra i fjor sommer, men har ikke endret seg siden da:

 

b722dc755a9effd80bfefd0cd281be37.jpg

f7d67f196b82253992581a4acbeef555.jpg

e48af2f607235defd7a40911c96c028c.jpg

Endret av Andreas Reinholdt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Semi OT. Er ikke det endring i reglene nå, slik at det ikke er noen problem å fjerne §15 ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Semi OT. Er ikke det endring i reglene nå, slik at det ikke er noen problem å fjerne §15 ?

 

Har sendt en forespørsel på dette, og de godkjenner kun endringer dersom delene er godkjent av organer som f.eks TUV/Dekra. Siden USA ikke har et slikt godkjenningsorgan, og siden mange biler fra USA er tatt inn under paragraf 1-15, så er regelendringen nærmest ubrukelig. Man får ikke TUV-godkjente fjærer til en bil som ikke er produsert for Europa, og da er man like langt : rolleyes

 

Originale fjærer kan monteres etter nærmere avtale.

Endret av Andreas Reinholdt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Løfter denne litt, ligger nå på Finn.no. Akkurat hentet fra full shine med lakkforsegling.

 

Innbytte i Passat V6 4Motion er høyaktuelt.

Endret av Andreas Reinholdt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har org spoilerleppe til denne. passet ikke euromodellen

 

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest
Denne tråden er stengt for flere svar.

VACN 2018 Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.