Anbefalte innlegg

Tok motorvask på min nyinnkjøpte Audi A4 1.8T 99mod i dag.Når jeg hadde gjort det startet jeg bilen,da begynnte det å "hvine" i reima noe som er vanlig lyd når den er litt slakk? Når jeg startet bilen litt senere i kveld begynnte det å hvine skikkelig og da stoppet jeg motoren og åpner panseret.Da ser jeg at reima har vridd seg rund "strammehjulet" og kan fint flytte reima i fra dynamoen.Dette tyder vell på at reima er for slakk,den skal vell ikke hoppe av etter motorvasker? : klø : Det "strammehjulet" som jeg har ringet rundt,skal denne vibrere når motorn går? Det synes jeg nemlig den gjorde når den gikk etter motorvask.. Må jeg demontere fronten for å få reima på/bytte? Regreim,strammer og strammehjul ble byttet på 98000km pga av at strammehjulet klikka.Bilen har gått 122.000km.Har også hatt en "skrangle" lyd akkurat når jeg toucher gassen når bilen går på tomgang,kommer hver gang jeg skal dra i gang også. Aldri ellers,det "strammehjulet/vibrasjonesdemperen" som lager lyden?

Tenker på nr på dette bildet:

attachment.php?attachmentid=18932&stc=1

Også lurer jeg på åssen olje jeg burde bruke på bilen?Samt hvilke plugger jeg burde kjøpe når jeg skal bytte de snart? ;)

Arkivbilde:

lhliulhui.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde akkuratt samme tingen på min oxo bare dette skjedde i 10 kuldegrader.. kjempegøy å fikse bil da.. da smårte jeg på sånn rimting fra biltema så kom det et smell så datt reima av.. den hadde altså da kukket tak i ett eller anna på strammehjulet å vrid seg av.. den hadde da altså slåt seg skakk å måtte bytte hele strammehjulet/armen.. som forøvrig er veldig greit på en A4 med tanke på plass.. :) hvis den bare detter av igjen så er det nok mest sansynlig dette som er problemet ditt. er er mulig å se at denne er skakk oxo.. nede ved hjulet på starmmeren.. vet ikke om det er dette du mener men .. :)

jeg klarte å bytte strammehluet uten å demontere noe som helst.,. bare ta umbrako på en skralle å knote ivei.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde akkuratt samme tingen på min oxo bare dette skjedde i 10 kuldegrader.. kjempegøy å fikse bil da.. da smårte jeg på sånn rimting fra biltema så kom det et smell så datt reima av.. den hadde altså da kukket tak i ett eller anna på strammehjulet å vrid seg av.. den hadde da altså slåt seg skakk å måtte bytte hele strammehjulet/armen.. som forøvrig er veldig greit på en A4 med tanke på plass.. :) hvis den bare detter av igjen så er det nok mest sansynlig dette som er problemet ditt. er er mulig å se at denne er skakk oxo.. nede ved hjulet på starmmeren.. vet ikke om det er dette du mener men .. :)

jeg klarte å bytte strammehluet uten å demontere noe som helst.,. bare ta umbrako på en skralle å knote ivei.. :)

Jeg byttet reim + strammer dagen etter dette skjedde uten og ta av fronten,trangt men det gikk da. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.