#1 Skrevet August 25, 2017 (endret) Hei! Var ute å gjorde noen ærender igår da jeg plutselig la merke til at så godt som ingenting skjedde når jeg presset ned høyrefoten. Begynte å undersøke litt og fant egentlig ut at den har mistet så og si all effekt før 3.000 omdreininger. Tenkte først at turboen kanskje var gåen, siden bilen faktisk har gått 200kkm på såvidt jeg vet original turbo. Men den drar godt og helt normalt over 3.000. Noen som har vært ute for noe lignende før, eller må jeg rett og slett få en diagnose på den? For rundt ett år tid siden så gikk den i nødmodus fra tid til annen, men det løses jo ved å slå av og på motoren. Hadde ikke drag på høyt turtall da som jeg har nå, så det må være noe annet. Setter pris på svar. IMG_1097E by aleksander.bakken, on Flickr 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 26, 2017 Du må nok kjøre en diagnose for å finne ut av det. Kan være mye rart 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 26, 2017 Kan være VNT som sitter fastkokset, vacuum problem, spjæret innsugsslange etc. Start med en diagnose, sjekk så for vacuum til vacuumklokka på turboen, sjekk samtidig at staget kan beveges. Har du VCDS kan du sjekke måleblokk 10 & 11 (hvis jeg husker rett..) og kontrollere signal fra MAP, både aktuell og spesifisert, disse skal ikke avvike veldig mye. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...