Vw touran, rister kraftig ved pådrag opp til 3000 omdreininger

Anbefalte innlegg

Hei. jeg har en vw touran 07 2.0tdi 170hk manuell gått 155km, som jeg trenger noen gode råd til og feilsøke.

 

Rister veldig kraftig opp til 3000 omdreininger i alle gir, ingen risting på tomgang, heller ikke ulyd fra svinghull. Noen ting jeg har prøvd og testet:

alle motor fester er byttet riktig moment er brukt.

kam er sjekket.

dyser og railen + el nettet er testet via vagcom og alle verdier så bra ut.

 

tenker og bytte svinghull og clutch men usikker om dette er grunnen, siden er ikke er noe ulyder.

 

Om noen har noen gode råd/tips hadde det vært topp :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har lignende symptomer på en -05 Sharan 1.9 TDI. Vibrasjoner rundt 2000 rpm ved litt belastning/pådrag.. Ettersom jeg har kommet frem til så er disse symptomene et tidlig varsel om slitasje i det berømte dobbelmasse-svinghjulet. Jeg håper at du kan finne en annen årsak, men vi har nok statistikken mot oss her

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bestilt nytt så får håpe det er grunnen da, grei jobb å bytte men tar litt tid så kjedelig om det ikke blir bedre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bestilt nytt så får håpe det er grunnen da, grei jobb å bytte men tar litt tid så kjedelig om det ikke blir bedre.

 

Du må rapportere resultatet når du har byttet da.. Jeg vurderer sterkt å bestille jeg også..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe så enkelt som hjul er sjekket ut...?

 

Min Touran har ristet, men det var i 90kmt pluss. Fjærbeinslager gjorde susen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sliter med det samme på min transporter byttet clutch og svinghjul , men det løste ingenting :( vis du har fult pådrag opp til 3000 og slipper gassen å renner på gir sjelver den forsatt? Min slutter momentant å sjelve da. Min rister så kraftig eg ikke kan bruke den myntene i askebegeret hopper ut av.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dyser? Ventiler som karen under;

 

IMG_6791.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.