Hjelp/tips til valg av "ny" bil/ Audi V-motorer

Anbefalte innlegg

Beklager litt rotete topic muligens, skal forklare litt.

Tiden er inne for å bytte ut familiens traver. Og denne gangen får far litt stemmerett også, siden tiden med bleieskift og barnevogner er over (tvi tvi).

Budsjettet er max 350k , og kravet er Quattro, litt artig motor og 4 dører.

Som mange andre står S8 V10 rimelig høyt oppe på ønskelista. Til denne prisen havner jeg da på en 07 modell med litt km på baken.

Men så snakker jeg litt med en ansatt på Møller som sterkt vil fraråde alle Audis V-motorer i 2007. Noen som har noe mer input på dette? Husker jo skrekkhistorien her inne om den stakkars mannen med tidenes dyreste sofabord av en V10-FSi. En annonse på en S8 på Finn.no konstaterer også oljeforbruk.

Tenker også på A8, S6 og A6. Hvordan er V8 bensin motorer av nyere dato? Og eventuelt V8 TDi motoren i A8? 3,0 V6 TDi ?

Generelle barnesykdommer og andre "lyter" kan jeg leve med, men motorras er noe som kan ødelegge stemningen i heimen...

Hva bør jeg rett og slett styre unna? Hvilke motorer har mer problemer enn andre, og i hvilke år gikk skillene på dårlig/bra?

Om du ikke er lei av rablinga mi allerede, skriv gjerne noen ord om dine erfaringer.

Takk, Fredrik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.