Svinghjul og clutch dsg kasse

Anbefalte innlegg

Heisan, har kjøpt meg en 09 passat 2.0tdi 170hk fwd.

Har raslelyd fra svinghjulet, så dette må byttes sier verkstedet.

Noen som har tips hva man må bytte, og hvor dette kan handles til en fornuftig penge?

Kan denne kassen bare byttes olje på, eller måe den flushes?

Trenger man eventeuelt spesialverktøy til denne oppgaven?

Ble mye dette😜

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytter komplett DMS svinghjul.

Kassa kan du skifte olje på, men krever tilgang på VCDS (eller annet diagnoseutstyr) og en spesiell adapter for å få fylt olje på kassa igjen.

Anbefaler også en "pumpekanne" for å få olja opp i kassa.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, men nøyaktig hva er det, og hvir kjøper man det til en fornuftig penge henne?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta en kikk i tråden min på bilene så ser du alternativ måte å bytte girkasseolje på, uten noen form for spes.verktøy. innlegg 361.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant ikke den Thomas.

Men det jeg lurer mest på er om det er lurt å bytte mer enn bare svinghjul når man først er i gang?

Er vel våtclutch på denn, så clutch bytte er kanske ikke et tema?

Samt om det er noen fornuftig plass å kjøpe, skulle ha 16000kr orginalt fir svinghjul og det de kaller rep sett clutch...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes mye rart på Ebay, men tror jeg ville handlet lokalt selv om det er litt dyrere.

Du får jo DMS på Bilxtra, Meca og Møkonomen.

Ikke vanlig å skifte lamellpakka ved svinghjulsbytte.

 

Nei, det er ikke noe som er vanlig å skifte i denne sammenhengen.

 

Du må ikke ha det nevnte spesialverktøyet (VAS 6262) for å fylle olje på kassa, men det er anbefalt for å slippe søl og for å lettest få olje på.

Det sitter et plastrør over dreneringsbolten som bestemmer oljenivå, og du må da evt. få en fyller som kan få olje over denne (og uten å søle bort flere liter ;) )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.