Ettermontere hengerfeste Audi A3 2015

Anbefalte innlegg

Bilen min (Audi A3, 2015 mod) skal være forberedt for hengerfeste, men jeg finner ikke så mye informasjon om hva det betyr.

 

Er det noen her som kan forklare hva som inngår i dette? Selve bakfangeren har luke til hengerfeste ser jeg, så den trengs ikke å byttes

 

Jeg har selve hengerfestet tilgjengelig, men det er strømmen jeg er mest bekymra for. Denne forberedelsen, vil det tilsi at strøm er trekt opp til bagasjen eller om man må trekke nytt helt frem?

 

Flott om noen kunne svare om de vet, ikke bare tror 😊.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har søkt på preperation towbar tidligere ifm montering på min A8 og fant vel ut den gangen at ingen visste helt hva det innebar, men noen snakket om større vifter på radiatoren.. Men usikker.

 

Søkte på towbar audi A3 2015 og fant en video med montering på en 2013 så jeg, litt usikker på om det er samme på din.

 

Jeg kan anbefale transportsysteme24 iallefall hvis du vil sjekke priser på tredjeparts og se noen installasjonsguider

 

Sent from my VIE-L09 using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alexander Stamsaas her inne med den røde sportbacken har ettermontert på sin.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for info, ser at han ikke hadde forberedelse til hengerfeste på sin bil da. Så det ble en stor jobb så det ut som. Men mulig han vet noe mer :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanskelig å finne så mye om det her, Googlet enormt mye om å finne ut noe, men endte med å handle hos lokale møller sjappa for å få rett deler med en gang. Ta det litt med en klype salt, men jeg mener å huske at forskjellen på forberedt for krok og ikke forberedt for krok er kjøleviftene og diffuseren. Selve bjelken bak byttes uansett og jeg mener ledningsnett fra dash og bak til boksen må legges opp :) er endel jobb, men det er forsåvidt overkommelig om du er litt hendig.

Alle norsksolgte er forberedt for krok som standard :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann!

 

Jeg kan ikke fortelle deg med sikkerhet, men på min 2010 Passat gjorde jeg slik:

1. Kjøpte hengerfeste m/ledningsnett. Mitt kom fra Finn.no, men dette kan du kjøpe hos Møller, Westfalia, eller andre nettbutikker som selger slikt.

2. Handlet inn ny diffuser til bilen, som hadde "luke" til hengerfestet. Min type var av elektrisk utfellbar, men det brukes som regel det samme på ordinære avtagbare.

3. Montasjen var relativt enkel. Av med bakfanger, og demontering av original "kollisjonsbøyle". Bak denne bøyla var firkanthullene som hengerfestet skulle inn i. Deretter var det "bolt on". Hengerfestet gjenopptar funksjonen som kollisjonsbøyla hadde.

4. Ledningsnettet går inn i bagasjerommet via. original gummiforing.

5. Herfra skilles veiene mellom proff og amatør retrofit. Ledningsnett. Du kan enten:

- Kjøpe CAN-styreenhet til henger og ledningsnett

- Hente styrestrøm fra lyktene på bilen

 

Første alternativ er dyrere, men gir deg et par kjekke funksjoner som automatisk deaktivering av ryggesensorer ved tilkoblet henger, pluss automatisk lys fra CAN-bus. Hengerfestet plugges rett inn i denne modulen.

Andre alternativ er billigere og enklere, men involverer kutting / spleising av signalkabler, større fare for sikringsbrudd, og ryggesensorer som går bananas med tilkoblet henger.

 

Jeg fant ikke noe informasjon om retrofit på internett, så alt dette har jeg i grunn synset meg fram til og utført i praksis... :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for info :).

 

Har handlet hengerfeste og ledningsnett helt frem nå, med Can-bus boks og alt. Så er det bare å få det hjem og tida til å skru det på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.