Service Audi a4 Allroad 150hk

Anbefalte innlegg

hva må taes på service for og få stempel i serviceboken? ringte Møller i dag og fikk pris på 11350kr for 60k service og det syntes jeg er helt hinnsiden all fornuft. Det står tillegsarbeid på alle punktene bortsett fra punkt 1 under så må disse tas el kan man gjøre dem selv?

 

Dette er prisene jeg fikk

 

 

1 Inspeksjon med olljeskift 60.000 km. (fleksibel) Avtalt pris 5 890,00

2 Pollenfilter (Tilleggsarbeid) Avtalt pris 590,00

3 Bremsevæskeskift (Tilleggsarbeid) Avtalt pris 1 290,00

4 Drivstoffilter (Tilleggsarbeid) Avtalt pris 1 990,00

5 Tilleggsarbeid : Rengjør og smør skyvevindu Avtalt pris 1 590,00

 

 

1 Må vel taes og er helt ok for og få stempel i boka?

2 -5 Måtte tas på 60k sa damen jeg pratet med men bytte pollen filter fikser jeg fint selv.

3 Denne er sikkert ok og ta

4 Hvordan i hule kan dem ta 1990kr for bytte av dieselfilter?

5 hva gjøres for og rengjøre og smøre skyvevindu? demonterer dem hele taket el?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1) inspeksjonsservice er bare ei sjekkliste de løper igjennom. Feks mønsterdybde på dekk osv. De smører også opp dørhengsler. Er du noe oppegående så dropper du dette og velger oljeskiftservice til 1990,-. Du får stempel i boka da også.

a) NB: inspeksjon av regreim er en del av dette, og nødvendig for garanti på regreim. Det kan du løse ved å spesifisere at regreim skal sjekkes (jeg betalte 190,- for å få det punktet med..)

2) gjør selv; filter koster 100,-

3) dette gjør jeg hvert 2 år. Mest for å slippe korrosjon i bremse og clutch.

4) gjør selv; filter koster vel 150,-(?)

5) vanlig å smøre wiresystem så ikke dritten ryker (ref Audi A2). Kanskje noen dreningsrør også sjekkes. Er du heldig kan det være du kan få fatt i sjekkpunktene og gjøre dette selv.

 

Edit; husk forøvrig at mobilitetsgaranti bare er noe tøys og som hvem som helst gjerne hiver etter deg. Med mobilitetsgaranti er verkstedet sikret reparasjonen siden bilen blir fraktet til dem. Mer penger i kassa til Audi, no free lunch som det heter..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du synes den orginale servicen er for dyr ta hvertfall servicen hos et annet ryddig verksted eller benytt deg av prisgaranti hvis det er billigere et annet sted. Vil jo absolutt anbefale deg å ta servicen ihht fabrikkens anvisninger for å sørge for at garanti og alt blir opprettholdt. Kjedelig å få trøbbel med soltak på 90 000km også kan du ikke dokumentere at det er vedlikeholdt.

 

Hadde dette vært en gammel Audi A2 kunne jeg vært enig med Ole-Martin, men på en 2015-16 modell er det helt hull i hodet og gjøre dette selv(personlig mening selvsagt).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja enig i mye her Jan Aimar. Prisgaranti er et godt tips, selvom det kan være vanskelig å få gehør for noen ganger (Gumpen er ikke alltid like interessert i matche Parko feks, og hvordan får man "Jan Ivars bilverksted" til å prise sjekk av takluke. De vet vel neppe hva som skal sjekkes/smøres?)

 

Når jeg ser hvor lett det er å bytte filtre, med bla selvluftende system, så angrer jeg som en hund at jeg ikke har gjort dette tidligere selv (nå er bilene 10+år som du nevner). Da bruker jeg heller pengene spart på hyppigere skift, oljeskift på girkasse, flush av kjølesystem osv.

 

På en annen side så lar jeg meg stadig forundre over folk som kjøper premiumbil til en halv million og oppover, men ikke tar med feks servicepriser i regnestykket. I Dyreparken 2 uker siden stod det et monster av en MB GLS på de aller største 22" toms AMG felgene. Dekkene imidlertid, de kom fra Landsail. Altså bil til 1mill, felger til 60000(?) og dekk til 599,-/stk??!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du synes den orginale servicen er for dyr ta hvertfall servicen hos et annet ryddig verksted eller benytt deg av prisgaranti hvis det er billigere et annet sted. Vil jo absolutt anbefale deg å ta servicen ihht fabrikkens anvisninger for å sørge for at garanti og alt blir opprettholdt. Kjedelig å få trøbbel med soltak på 90 000km også kan du ikke dokumentere at det er vedlikeholdt.

 

Hadde dette vært en gammel Audi A2 kunne jeg vært enig med Ole-Martin, men på en 2015-16 modell er det helt hull i hodet og gjøre dette selv(personlig mening selvsagt).

Audi har jo sluttet med prisgaranti fant jeg ut.. Ref mitt innlegg om priser på service hos møller

 

http://forum.vacn.no/showthread.php?p=3110539

 

Sent from my VIE-L09 using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde det vært meg hadde jeg spurt om jeg kunne supplere oljen selv, det sparer du endel hundrelapper på om du skaffer oljen billig selv.

 

Også hadde jeg tatt dieselfilter bytte selv, da dette ikke er et nødvendig servicepunkt, og blir ikke notert ned noe sted. Så jeg tenker at om du sparer på kvitteringen for selve filteret, så er det dokumentasjon godt nok for at det er byttet. (Men skeptikere ville nok ikke godtatt noe sånt ;))

 

Resten hadde jeg latt Møller gjøre for å få dokumentasjon riktig, og det er uansett ikke snakk om så mye penger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du fått Møller til å bruke olja du kommer med?!

 

Dieselfilter noteres i servicebok på mine biler ihvertfall.

 

Trådstarter må også vurdere om bilen skal selges på et tidspunkt hvor den fremdeles har en viss verdi. Ingen grunn til dokumentasjon på gamle biler man har tenkt å kjøre til de står.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har forsjovit ikke noe med prisen og gjøre men syntes det er drøyt og ta 2000kr for og bytte ett dieselfilter feks. hadde prisen stått i stil til det du får så hadde det ikke vært noe problem:-) Spørs om det ikke blir en tur til det store utland for og ta service der så kan man ta alt til en fornuftig pris:-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har forsjovit ikke noe med prisen og gjøre men syntes det er drøyt og ta 2000kr for og bytte ett dieselfilter feks. hadde prisen stått i stil til det du får så hadde det ikke vært noe problem:-) Spørs om det ikke blir en tur til det store utland for og ta service der så kan man ta alt til en fornuftig pris:-)
Kan anbefale deg å sjekke pris med Audi i Skee, det blir vel nærmeste svenske verksted for deg

 

Sent from my VIE-L09 using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan få ordnet deg et pristilbud på service på imorgen hvis du vil?

Holder til i Fr.Stad. Send i såfall regnr. på PM :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk at Audi krever utført 'storservice' for at lakkgaranti skal gjelde, og lakken er vel fortsatt ikke stort å rope hurra for på disse.. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Service i sverige for samme punktene dem tar i norge kommer på 7100 svenske pesetas ink alle deler. vet hvor den servicen blir tatt hen:-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Service i sverige for samme punktene dem tar i norge kommer på 7100 svenske pesetas ink alle deler. vet hvor den servicen blir tatt hen:-)

 

Det var jo ikke så stor forskjell faktisk :) Kjekt å vite.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med tanke på at det sto oppført noe på tilbudet du fikk av meg som ikke Møller hadde i sitt tilbud, ville det antageligvis vært samme pris eller billigere hos oss, du fikk trossalt 15% på delene ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dere lå vel omtrent mitt i mellom men da kom vel delene i tilegg el? møller billingstad skulle ha ca 11 000 og der sto det ikke om deler var iberegna el ikke så regner med det er pluss deler der også. Audi verkstedet i sverige ligger ikke langt fra sommerhuset vårt så tar det som en tur uansett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var jo ikke så stor forskjell faktisk :) Kjekt å vite.

 

Rundt 35% rabbat i forhold til norge syntes jeg er bra. sier ikke nei takk til 35% rabbat uansett hva jeg handler jeg men vet jo ikke med deg: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har opplevd at Skee hadde færre ting i sitt tilbud enn hva Møller hadde (noe filtergreier), så best å sjekke detaljert. Og så er det jo en risk for toll, da, også i ettertid pga sporing av utenlands betaling.

Min erfaring er også at de oftest ikke har tid eller deler til ekstrajobber som de finner. Men klart, penger er penger....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dere to, (det er vanligvis lett å få lånebil mens bilene r på service) kan dere jo ta harryhandelen samtidig, og relativt lett holde dere innenfor kombinert tollgrense. (Med de prisene Møller tar kan det jo lønne seg å ta en overnatting også..)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dere to, (det er vanligvis lett å få lånebil mens bilene r på service) kan dere jo ta harryhandelen samtidig, og relativt lett holde dere innenfor kombinert tollgrense. (Med de prisene Møller tar kan det jo lønne seg å ta en overnatting også..)
Ikke langt fra sannheten, jeg har vel spart bortimot 100.000 bare de fire siste årene på priser i Sverige kontra Norge [emoji50]

 

Sent from my VIE-L09 using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.