#26 Skrevet November 2, 2017 log vcds 01.11.17.xlsx 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet November 3, 2017 Logg fila di har blitt litt forpurret til XLSX importen. Kan du legge ut loggfila istedenfor? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet November 3, 2017 Ser litt trend her allikevel. Det er et par drag som viser hva som skjer godt. Har tatt ut hiddenene der du har flat pedal, og man ser her at du har for lite trykk og luftmengde i starten, før det kommer. Men da kommer det for voldsomt og du har for høyt trykk. N75 duty cycle viser at motor forsøker å regulere trykket men får det ikke til å blir jevnt nok. Høy verdier her viser at turbo forsøker å være i lavtrykkvenlig område, og lave viser forsøk på struping. På de merket blått så går den gradvis ned, men klarer allikevel ikke å hindre et for høyt trykk og motor burde gått i nødmodus. Den merket svart viser at du får høyt trykk tidligere, og en N75 som forøsker å regulere dette. Reguleringsmekanismen funger på et vis, men noe hindrer god funksjon. Da tenker jeg tre scenarioer, lekkasje vakumsystem, N75 ventil eller VGT som henger. Jeg ser også at du stopper draget på vel 2000 omin. Noen grunn til dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet November 3, 2017 Da dette ikke skjer bestanding så har jeg ikke særlig tro på vacuum lekkasje, var rimelig bra sug i slangen. Kan legge ut hele fila inorginal format. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet November 3, 2017 Får ikke lastet opp orginal fila, virker som om forumet ikke godtar denne fila men kun excel filer.... Forøvrig skjer jo ikke dette hver gang og noen ganger så kan du kjenne litt rykking i pådraget når den begynner å dra på. Kan eventuelt maile over orginal fila dersom du kan hente ut noe mer av denne enn excell fila. Begrunnelsen for at turtallet stoppe på litt over 2000rpm er at motoren da drar som normalt og dermed slakket jeg ned igjen for å fremprovosere dette flere ganger for loggføringen. Kan godt ta ut en logg der jeg drar den helt opp mot maks. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet November 4, 2017 Hadde litt tid til å holde på i garasjen i går. Tok av luftmengdemåleren, gitteret var fult i dritt... rengjorde det med brakekleen og bytta luftfilter. Tok av vakuum slange til N75, satte på en vakuum pumpe å kjørte den helt opp å ned flere ganger. Testet bilen i dag og jeg kan vell si at jeg fikk en ny bil. Gearkassen sluttet å kødde og motoren går som en drøm på alle turtall. Skal logge litt med vcds senere å se at verdiene ser grei ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet November 4, 2017 Bra, det ser ut som du har funnet feilen akkurat slik som vi har prøvd å guide deg til å prøve :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet November 4, 2017 Er vant med litt større motorer enn dette;) Har gjennomgådd litt med 2,5 tdi’en tidligere men akkurat dette tilfellet hadde jeg ikke vært borti tidligere. Begynte først å tro at kanskje automatkassen fjuska siden den begynte å slure å oppføre seg merkelig men så snart motoren begynte å dra som normalt så funka også kassen som normalt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...