Hjelp: Audi allroad 2,5 tdi 2002 rister voldsomt i gir/drivverk.

Anbefalte innlegg

Har en allroad 2,5 tdi med eyj automatkasse. En sjelden gang, uavhengig av hastighet, begynner hele bilen å riste noe voldsomt.Kjennes ut som at alle hjul plutselig blir ubalansert. Denne ristingen gir seg hvis kasse settes i nøytral, eller ved kickdown. Har byttet indre og yttre drivknuter samt lager på mellomaksel uten at det har hjulpet. Nå begynner jeg å lure på om det kan være noe galt med converteren(ubalanse, tette oljekanaler, e.l.) som kan være årsaken. Det hører med til historien at fordelingskassen som sitter bak på automatkassa har begynt å lekke olje, noe som kan styrke teorien om ubalanse i converter....

Jeg har byttet olje og filter på kassa. Og den girer fint i alle gir.

 

Har noen hatt lignende problem?

Vil det kunne hjelpe med flushing av kasse?

Har noen noen andre ideer, synspunkter eller teorier?

Noen som vet om hvor det er mulig å få tak i converter?

Er det enkelt å bytte simring på fordelingskassa?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde tilsvarende problem på en tilsvarende bil. Der var problemet en drivknute.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du lagt merke til om dette er kun ved bestemte turtall? Jeg hadde et lignende problem på en Saab 9-5, der var dette en ytre drivknute.

 

Jeg skulle gjerne likt å vite hvordan du en lekkasje på en simring bak på girkassen styrker teorien din om ubalanse i converteren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg liker å tro at ved ubalanse i converteren, vil dette resultere i ørlite kast i utgående aksling på girkasse, som igjen vil gjøre simring utett. Men dette er bare en teori, jeg har tatt feil før...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var dette en indre eller ytre knute, og fram eller bak? Jeg har nå byttet alt forran....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg liker å tro at ved ubalanse i converteren, vil dette resultere i ørlite kast i utgående aksling på girkasse, som igjen vil gjøre simring utett. Men dette er bare en teori, jeg har tatt feil før...��

 

Den teorien kan du i praksis glemme.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har samme problem med min 2,7 bensin. Har ikke funnet ut av hvor ubalansen kommer fra enda, men denne lekker også i bakkant av girkasse (tror det er ganske standard på eldre tiptronic quattro kasser)

Ubalansen kommer og går, men kun ved mindre gasspåslag (ingenting ved full gass) og noen ganger når en går av gassen igjen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er converteren er det neppe snakk om ubalanse, men hvis lock-up clutchen begynner å bli dårlig kan det gi vibrasjoner.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde tilsvarende feil på min gamle C5. Da var det sprekk i ett av motorfestene. Da merket jeg lite/ingenting ved pådrag, men var mye vibrasjoner ved jevnt turtall og når jeg slapp gassen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En erfaring til: C4 hvor hele bilen ristet (Merk:Ikke i rattet!) når jeg kjørte litt hardt i svinger, eller ratt og slett krysset veimerkingen.

Det viste seg å være gåent endeledd på den ene siden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.