Mellomaksel Audi A6 Quattro 2010.

Anbefalte innlegg

Har en mellomaksel på en Audi A6 Quattro som vi lurer på om er med på lage vibrasjoner. Vet ikke om hva som er normalen. Men med sving og pådrag så rister det i hele bilen. Og når jeg kommer opp i 100km/t og oppover så øker ristingen. Det er mye mer bevegelse i framre del av akslingen en i bakre når man tar tak og trekker i den. Skal det være forskjell mellom slakk framme og bak ?

Er det noen som har vært borti dette og har forslag. Har ikke fått sjekket mellomlagre. Men vart inne hos Audi forhandler. De mener at det ikke et normalt at disse lagrene går. Og det finnes ikke mellomlager å få. Bare komplett aksling til 25 lapper.

Trenger virkelig forslag hvis noen har noe å komme med. [emoji15]

 

 

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært borti utslitte lagre i hver ende av mellomaksel på A6 C4. Da var det grei risiting i bilen under litt harde pådrag i 2 gir.

På den sitter det lagre ala drivakselknuter, og man merket slakken ved å vri lager og diff i hver sin retning.

 

Har sett div slitne/halvslitte mellom-opplagringer også, uten at disse har gitt noen nevneverdig vibrasjon

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk disse eksplosjonstegningene av aksling fra møller. Noen som har ide om hva som kan være årsaken til feilene jeg har beskrevet i innlegget. Evnt hva som bør skiftes.

Etter hva han på Møller sa, så er det ikke lager i endene på selve mellomakselen. Det ligger inne i diffen og skulle nesten være umulig å slite ut.

Er det ingen andre som har hørt om noen lignende symtomer som kan komme med forslag.

Bilde1.jpg

Bilde2.jpg

Bilde3.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har vært borti dette på C6 modellen ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke den midt på akselen som er dårlig... den fås ikke løst hos møller, men kan fås andre steder

 

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener det er CV joint'en i hver ende som er dårlig.. Enten en eller begge.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.