A4 B7 2.0 TDI BPW: Ulyd ved lav hastighet ved rattutslag og pådrag

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Lenge siden jeg har vært på forumet her (har ikke trengt hjelp - sier litt om hvor bra bilen er;) ), men nå har det oppstått et problem jeg ikke klarer vri huet rundt: Det har dukket opp noen ulyder, jeg håper noen av dere guruer kan hjelpe meg med:)

 

Symptom:

 

- Ved rattutslag mot venstre, ved feks parkering eller start, kommer det en hvine-lyd et sted fra førersiden av bilen.

- Lyden avtar når : Clutchen er trykket inn / bilen i fri. Farten øker. Rattet rettes opp.

- Kommer ingen ulyd fra servo når rattet beveges med clutchen trykket inn.

 

Ting jeg har sjekket:

 

- Skiftet slurehjul/clutch på generatoren (det satt dønn fast i begge retninger).

- Skiftet reimstrammer.

- Skiftet multireim.

- Etterfylt servoolje.

- Skiftet bremseklosser, og smurt opp caliperstempel og glidere.

 

Mistenker at dette er en differensial/girkasse-greie, men er ikke sikker. Mistenker også drivakslingene, men - dyrt å skifte med mindre jeg er sikker på at de faktisk er ødelagte..

 

Noen som har en idé om hva jeg bør sjekke? Tenkte skifte servoolja i kveld, bare for å være sikker, men har liten tiltro til at det er årsaken..

 

Takk for svar / forslag:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.