Anbefalte innlegg

Har prøvd å spør i tråden om bilen, men tror nok jeg kan få litt flere svar her.

 

Først litt historie. Motor er altså en G40 som har fått seg en G60 kompressor. Det skal være chipp laget for oppsettet, å det kan se ut som det er en kvassere kam samt andre dyser som står i. Bilen har stått i ro i nesten 10 år å bare blitt startet av og til.

 

Jeg har nå begynt å jobbe med bilen. Den er noe tungstartet, den røyker mye. Litt grålig eksos som kan minne om for mye bensin. Pluggene blir rimelig sotete. Den er til tider vanskelig å starte. Hadde gang på den på lørdag, å da fikk den stå og svive en liten stund. Men når den begynte å få litt temperatur så datt den ned på tomgang, å en etter en sylinder datt ut. Etter det fikk jeg ikke start på den.

Prøvde igjen på søndagen, å da startet den "som normalt", som kan ta ett par forsøk. Men den sveiv sånn som den gjorde på lørdagen. Hadde da bytta begge temp sensorene da jeg hadde noen liggende. Fikk ikke kjørt motor like lenge som lørdagen da jeg ikke ville forurense nabolaget med støy og eksos på en søndag formiddag. Så fikk ikke sjekket om den mistet sylindre når den ble varm.

 

Så, hva er det som kan gjøre at den soter såpass mye? Se bilde av plugg under.

Kan gammel bensin være synderen? Jeg har ikke fylt på noe ny bensin så denne kan være rimelig gammel.

Andre ting som styrer bensin mengden? Dårlig lambda?

 

Av andre ting så kan bensinpumpen være slitt, men dette ville vel resultert i for lite bensin og ikke for mye?

 

xwWzTyb.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk at lambda har ordentlig jording, og justering av co-potmeter om den viser altfor mye motstand.

Normalt sett ca 500 ohm om jeg husker rett, men om det er custom chip så kan den være satt opp til en litt høyere verdi.

 

Sent fra min GT-I9505 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker. Skal få sjekket dette.

 

Noe usikker på hvilken chip som står i, men det skal være en som Stian Sele har laget.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.