Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har originalmontert webasto med fjernkontroll i min Alltrack. Søkt litt rundt men ikke blitt helt klok på ett område...

 

Hvis jeg velger å ikke starte webasto med fjernkontrollen, vil den uansett starte når jeg starter motoren og det er under xx antall grader ute?? Er det noen bestemt ute temperatur i antall grader det er snakk om?

 

Hvis så er tilfelle at noe starter automatisk kan jeg slå det av noen plass? "ECON knapp" ?

 

Blir endel småkjøring til/fra jobb/butikk etc og ønsker ikke at webastoen skal sote ned uønsket...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen med webastokunnskaper her? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke du kan hindre tilleggsvarmeren å starte når det er kaldt ute. Ikke uten omprogrammering av webastoen, i alle fall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt på siden, men på min 97 Caravelle ble det satt inn en manuell bryter på temp-sensoren til Webastoen, som gjorde nettopp det. Så kunne jeg kjøre til barnehage, stoppe bilen, og først ved andre oppstart aktivere tilleggsvarmeren. Dette var da kun (motor-)tilleggsvarmer, hadde ikke full (Webasto) kupevarmer.

 

Men bør sjekke om "Econ" påvirker dette. Kan være at det kun påvirker kupevarmer og ikke tilleggsvarmer, og da er du jo like langt mht soting.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akurat dette problemet tok knekken på min webasto Gang på gang når garantien gikk ut gadd eg ikke fikse den ,men kjøpte deler som kjøper kunne få med. Skulle vært mulig å unngått at den startet på småturer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I vår 2016 Octavia kan man enkelt slå denne funksjonen av - noe jeg har gjort da jeg ikke vil at den skal starte på korte turer, nå får riktignok vi kjapt varme da det er en bensinbil så vi trenger egentlig ikke tilleggsvarmer.

 

Har du sjekket gjennom alle menyene? Rart om denne funksjonen ikke finnes på en så ny Passat.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I min Caddy og Transporter på jobb så starter ikke Webastoen selv om det er minus ute. Dog hvis jeg skrur på en av de tre siste klikkene mot full varme på klimaen, så starter webastoen også. (Tilleggsvarmer)

Jeg har ingen ECON-knapp i bilen min så jeg får testet dette.

 

Hvis ikke jeg husker feil så er den satt til å ikke starte over 16 grader utendørs.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, etter å ha knotet litt i menyen på bilen ser jeg at jeg kan ha den i 3 valgfrie "posisjoner" 1. Avslått 2. Sirkulering av luft (varme sommerdager) og 3. Varmer.

 

Nå vurderer jeg å gå til innkjøp av en Defa vedlikeholdslader av denne typen http://bilxtra.no/bat-ladersett-12v-4a-inkl-785 Merker at det blir enormt mye småkjøring til/fra butikk, barnehage jobb etc.

 

Men jeg får vel ikke ladet batteriet i bagasjerommet med denne? Er vel noe som skiller av strømmen hvis ikke motoren er i gang, stemmer ikke det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.