Strøm til speil/førerdør, Touareg / Cayenne

Anbefalte innlegg

Har en første gen. Cayenne, men går ut ifra at det meste er likt på Touareg av samme årgang.

 

Problemet er at jeg mister strøm til speil i førerdør når dør er halvveis lukket.

Er vel "2 steg" på åpning av dør tror jeg. 1; microbryter i lås, som indikerer åpen dør. 2; når dør åpnes litt til tennes belysning under dør.

Og det er nettopp da speil også får spenning.

 

Er det mulig at noen har byttet over noen kontakter en gang i tiden? Eller er dette koblet rett i en styringsmodul i døra som kan være defekt?

 

Litt dårlig forklart, men håper dere skjønner problemet :)

Litt kjedelig å åpne døra for å justere og få varme i det :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper du har brudd i ledningene som går ut til døren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var det første jeg tenkte på også, men av en eller annen grunn så virker det som det er noe annet..

Men kan jo bare være dårlig ledning, ikke akkurat unormalt på vag det :P

Får se litt nærmere på det en dag! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo ikke unormalt når en ledning er litt dårlig, at den kan få kontakt når døren åpner seg/lukker seg - fordi da vil ledningsnettet også forflytte seg.

Var jeg deg hadde jeg dratt til side belgen mellom karosseri/dør og sjekket der først.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Se på det en dag" sa jeg, ble til at jeg måtte ut å sjekke nå med en gang.

Og riktig som du sa, Dag, der var det dårlige ledninger.

Fikk loddet sammen og nå fungerer det som det skal :)

Var flere ledninger som "er på tur", så får bare bestille nytt ledningsnett og ha klart til neste gang det skjer :)

 

20170917_131559.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.