#1 Skrevet September 17, 2017 Hadde nylig min S6 C4 på Eu-kontroll. Der jeg fikk en toerfeil grunnet for høy CO på 4,6%. Bilen har 3" eksos hele veien med to lyddempere og ingen katalysator. Rs2 oppsett på motor. Regner med jeg må inn med en katalysator for å kunne oppnå lovlige verdier. Vil det duge med en fra biltema feks? Ser også i ettertid at jeg burde ha kjørt bilen skikkelig varm før jeg satt den bort. Noen med innspill på hvordan dette kan løses? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 17, 2017 4,6 er ganske høyt, har selv 0,55 på min modifiserte 10v, uten kat og kun bensin. Triks kan være å kjøre 50/50 med E85/bensin før avgasstest, men når utgangspunktet er så høyt som du har, så hjelper ikke det for å nå målet. Defekt lambda? Original ADU ECU eller hiddensprut? Om sistnevnte så kan du justere AFR selv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 17, 2017 Er original ECU med chip. Har lambdamåler i bilen som viser ca 14,5-15 ved normal kjøring. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 17, 2017 Hva viser AFR ved tomgang? Rundt 14,5 ved tomgang på min, og da 0,55 i CO. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 17, 2017 Rundt 14-14,5 varm og ca 12 med kald motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 17, 2017 Ok, gjennomvarm motor i forkant hjelper mye, men du kommer nok likevel ikke ned til kravet - tror jeg. Alternativ er som nevnt å ha lite bensin på tanken og blande i E85 eller rødsprit. Hjelper ikke det så er det vel ingen vei utenom å montere katalysator. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 18, 2017 Man skal være litt forsiktig med e85 på bil som ikke er mappa for det. Du vil få mager blanding. Så ikke noe gassing med det på tanken. Jeg ville ha sjekka bensintrykket, lamdasonden og det er lekasje i trykksystemet til turboen. Men det ender sikkert med at du må montere katalysator. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 24, 2017 Litt generell info angående forbrenning, "AFR" og CO. http://www.endtuning.com/afr.html http://www.mgexp.com/article/co-afr.html http://www.petroleum.co.uk/how-hydrocarbons-burn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...