Anbefalte innlegg

Har kjørt 50-100 mil etter turbobytte, uten noen problemer. Etter en tur nå et par dager siden, så starter den plutselig ikke.

 

Hadde i dag en kompis innom, å det er tre feilkoder i vagcom som dukker opp. Dette er

 

16538/P0154/000340 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1: No Activity

 

17538/P1130 - Fuel Trim; Bank 2 (Mult): System too Lean

 

18010/P1602/005634 - Power Supply B+ Terminal 30: Voltage too Low

 

 

 

Er det noen som har en formening om dette?

Har ikke sjekket opp noe ennå, men det første som slår meg er at bensinpumpe går ikke når man slår på tenning nå. Det gjør den vel egentlig til vanlig mener jeg?

 

Tenkte kanskje det kan være dårlig kontakt noe sted evt, siden motor nettopp har vært ute?

 

Noen innspill eller tips?

 

Havarert bensinpumpe var årsak

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bensinpumpe skal ikke gå før man drar den på starteren.

Har du prøvt med et friskt batteri evt startkabler? Den siste feilkoden indikerer lite strøm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står på lading nå, men batteri er nytt. Men har nok ladet seg ut litt når tenning har stått på i forbindelse med vagcom.

 

Mener da absolutt bensinpumpe har kjørt på trykk på systemet tidligere når tenning har blitt slått på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei pumpa går når du drar motoren rundt på starteren bare og ikke om du bare skrur på tenningen. jeg ville begynt med strøm først for og se om den feilkoden kommer tilbake ev. Lambda sensoren har ingenting med at den ikke starter men det er den fremste på venstre side som du har feil på værtfall om du skal bytte den senere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke riktig at ikke pumpa starter når du tar på tenning. For det gjør den :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er veldig rart for jeg har bytta bensinpumpe på min og en kompis sin rs4 b5 nå og ingen av dem gjorde det så da må det ev være forskjell på bilene noe jeg syntes hører rart ut

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er veldig rart for jeg har bytta bensinpumpe på min og en kompis sin rs4 b5 nå og ingen av dem gjorde det så da må det ev være forskjell på bilene noe jeg syntes hører rart ut

 

Blir selvsagt usikker når du er så skråsikker :P Dumt jeg sendte avgårde RS4en i dag hvis ikke kunne jeg gått ut og sjekket :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

min står på utsiden og det er ingen lyd i 044 pumpen min når jeg skrur på tenningen men så fort jeg prøver og starte er det lyd i den. på kompisen min sin så koblet vi av slangen i motorrommet for og sjekke trykket og kom ikke en dråpe bensin der før starteren ble kjørt heller:-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pumpen primer når tenning vries men starter ikke før du drar motor på starter. Så det er gjerne det trådstarter ttenker på

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg tenkte på ja, men nå gjør den ikke det. Dårlig ordlegging fra min side.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer ikke bensin frem på rail ihvertfall. Sikringer er hele, så da er vel spørsmålet rele eller pumpe?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare sjekke om det strøm på stikk til pumpe det. Kommet enkelt til den i bagasjerommet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.