Slitasjevarsel går ikke bort

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har endelig kommet meg rundt til å få byttet en ødelagt caliper, og da også fått byttet skiver og klosser begge sider.

 

Skal sies at det var slitasjevarsel før jeg byttet klosser også, men når det var vått ute viste den ikke noe slitasjevarsel for jeg tråkket på bremsen (regnet med kontaktfeil I tillegg til slitte klosser.

 

Hadde av begge forhjul idag og sjekket kontaktene, begge klossene gir lukket krets / kortslutning slik som de burde, så problemet er åpenbart ikke der.

Men så mye irr inni kontaktene som går fra klosser og videre, så spyle disse med kontaktspray og skrapet på de med en liten skrutrekker.

 

Men.. Jeg vet ikke hva jeg burde måle når jeg måler oppstrøms fra kontakten..

 

På passasjersiden målte jeg 0.10v likespenning mellom polene, fikk inget utslag på kontinuitetsmåling.

 

På førersiden målte jeg 0.50v mellom polene og fikk utslag på 1700 på kontinuitetsmåling.

 

Men.. Hva burde jeg måle? Og hvordan måler jeg det?

 

Hvor går kablene videre? Opp i motorrommet og møter en kontakt der?

 

Gjelder en A8 2000 :-)

 

Sent from my VIE-L09 using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

 

Har endelig kommet meg rundt til å få byttet en ødelagt caliper, og da også fått byttet skiver og klosser begge sider.

 

Skal sies at det var slitasjevarsel før jeg byttet klosser også, men når det var vått ute viste den ikke noe slitasjevarsel for jeg tråkket på bremsen (regnet med kontaktfeil I tillegg til slitte klosser.

 

Hadde av begge forhjul idag og sjekket kontaktene, begge klossene gir lukket krets / kortslutning slik som de burde, så problemet er åpenbart ikke der.

Men så mye irr inni kontaktene som går fra klosser og videre, så spyle disse med kontaktspray og skrapet på de med en liten skrutrekker.

 

Men.. Jeg vet ikke hva jeg burde måle når jeg måler oppstrøms fra kontakten..

 

På passasjersiden målte jeg 0.10v likespenning mellom polene, fikk inget utslag på kontinuitetsmåling.

 

På førersiden målte jeg 0.50v mellom polene og fikk utslag på 1700 på kontinuitetsmåling.

 

Men.. Hva burde jeg måle? Og hvordan måler jeg det?

 

Hvor går kablene videre? Opp i motorrommet og møter en kontakt der?

 

Gjelder en A8 2000 :-)

 

Jeg hadde samme problem på min A4 B8, da byttet de ledningsnett fra kloss og inn i motorrommet. På B8 er det vistnok en svakhet at dette ryker, usikker på hvordan det er med A8. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opplagt at vaskingen min har hatt en eller annen effekt, kunne kjøre fire fem mil fra jeg startet bilen til varsel kommer opp og resette seg hver gang jeg stopper bilen iallefall.

Fortsatt interessert om noen har formening om hva jeg burde måle oppstrøms på kabelen og evt hvordan jeg burde måle det.

 

Sent from my VIE-L09 using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har aldri forsket spesielt mye på disse, men mener at det skal være liten/ingen nevneverdig motstand i denne kretsen.

Skal gå en ledning ifra instrument igjennom begge slitsjevarslere og tilbake til instrument, hvis det blir brudd på denne kretsen (eller for høy motstand) vil det slå ut i feil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.