#1 Skrevet September 21, 2017 Hallo Fikk opp den oransje motorlampa, lyser konstant. Feil på katalysator i følge boka. Får også opp feil på adaptive lys ofte. Noen som har noe erfaring med dette? Skal få lest av feilkoder, men ikke anledning før over helga.. MvH Sebastian Mellemseter Sent fra min SM-G955F via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 21, 2017 Nja, motorlampe betyr vel som oftest "avgassfeil", men det er et ganske bredt spekter. Diagnose er det eneste rette, på begge feilene. Men, vet at man får feilvarsel på AFS hvis en av de statiske svinglyspærene er gått. (Kun når hovedlys er påskrudd) Ellers er jo EGR en gjenganger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 21, 2017 Nja, motorlampe betyr vel som oftest "avgassfeil", men det er et ganske bredt spekter. Diagnose er det eneste rette, på begge feilene. Men, vet at man får feilvarsel på AFS hvis en av de statiske svinglyspærene er gått. (Kun når hovedlys er påskrudd) Ellers er jo EGR en gjenganger. Takk for hjelpen. Lampa var bort no når jeg var ute å kjørte entur..?Skal sjekk det med lyset:) Sent fra min SM-G955F via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 21, 2017 Motorlampe kan vel også skyldes sensorfeil; skifta på Audi A4 den sensoren som måler differensialtrykket over partikkelfilteret. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 21, 2017 Motorlampe kan vel også skyldes sensorfeil; skifta på Audi A4 den sensoren som måler differensialtrykket over partikkelfilteret. Selvfølgelig kan det være sensorfeil. I 50% av tilfellene er det nettopp det, men må fortsatt ta en diagnose. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 22, 2017 Nja, motorlampe betyr vel som oftest "avgassfeil", men det er et ganske bredt spekter. Diagnose er det eneste rette, på begge feilene. Men, vet at man får feilvarsel på AFS hvis en av de statiske svinglyspærene er gått. (Kun når hovedlys er påskrudd) Ellers er jo EGR en gjenganger. Mulig dumt spm... Er bi xenon på bil, er de som svinger med rattet? Sent fra min SM-G955F via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 22, 2017 Bi xenon betyr at det er samme pære for nær- og fjernlys. Adaptive bi xenon lykter er de som svinger, også kalt AFS. På Touran har disse lyktene også statiske kurvelys. H7 pærer som lyser rett ut i grøfta, hvis de ryker får du feilmelding på AFS. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 22, 2017 Bixenon kan, for ordens skyld, også ha egen xenonpære for fjernlys; men Touran har felles ja. Mener at i hvitt display så kan AFS deaktiveres i menyen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 22, 2017 Bi xenon betyr at det er samme pære for nær- og fjernlys. Adaptive bi xenon lykter er de som svinger, også kalt AFS. På Touran har disse lyktene også statiske kurvelys. H7 pærer som lyser rett ut i grøfta, hvis de ryker får du feilmelding på AFS. Bixenon kan, for ordens skyld, også ha egen xenonpære for fjernlys; men Touran har felles ja. Mener at i hvitt display så kan AFS deaktiveres i menyen. Så det er i tåkelyset kurvelysene er? Sent fra min SM-G955F via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 22, 2017 Bixenon kan, for ordens skyld, også ha egen xenonpære for fjernlys; men Touran har felles ja. Mener at i hvitt display så kan AFS deaktiveres i menyen. Bi-xenon er en og samme pære, men mange har xenon på nær og halogen på fjern, men jeg har ikke vært borti biler med separate nær- og fjernlys xenon pærer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 22, 2017 Så det er i tåkelyset kurvelysene er? Sent fra min SM-G955F via Tapatalk Nei, Touran har pæra i hovedlykta - men mange andre bruker tåkelyset til kurvelys. (hvis du har AFS da) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 22, 2017 Bi-xenon er en og samme pære, men mange har xenon på nær og halogen på fjern, men jeg har ikke vært borti biler med separate nær- og fjernlys xenon pærer. Mercedes E klasse har to xenonpærer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 22, 2017 Mercedes E klasse har to xenonpærer De nye? De bruker begge to til nærlys også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 22, 2017 Nei, Touran har pæra i hovedlykta - men mange andre bruker tåkelyset til kurvelys. (hvis du har AFS da)Har afs ja, kommer opp feilmelding på AFS. Sent fra min SM-G955F via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 22, 2017 Start opp bil i mørket og ratt over til venstre, kommer kurvelys på da? Hvis det gjør det, ratt over til høyre, kommer kurvelys på da? Ellers er jo disse pærene fryktelig enkle å ta ut å sjekke fysisk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 22, 2017 Start opp bil i mørket og ratt over til venstre, kommer kurvelys på da?Hvis det gjør det, ratt over til høyre, kommer kurvelys på da? Ellers er jo disse pærene fryktelig enkle å ta ut å sjekke fysisk. Ska sjekke imorgen! Grøftlysene funker normalt. Sent fra min SM-G955F via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet September 22, 2017 De nye? De bruker begge to til nærlys også. Mulig du er iferd med å kle av meg; merce W212. Men har dette fra brodern som har bilen; jeg har ikke sett det selv.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet September 23, 2017 W212 har fått en ny lys teknologi. Tror MB kaller den "intelligent light system" Der er det to LED projektorer i hver lampe som fungerer til både nær og fjernlys. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet September 23, 2017 Ok; brodern kjører 2010 modell med bixenon, men han sier det er egen pære for fjernlyset. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_E-Class_(W212) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet September 23, 2017 Disse skal har bixenon med separat halogen fjernlys. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet September 23, 2017 Host host tror du har rett; googla lampa. Skal dobbelsjekke selv når jeg ser bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet September 23, 2017 Start opp bil i mørket og ratt over til venstre, kommer kurvelys på da?Hvis det gjør det, ratt over til høyre, kommer kurvelys på da? Ellers er jo disse pærene fryktelig enkle å ta ut å sjekke fysisk. Var bare en fille feil, altså ei gående pære... alt i orden nå! Men har sett dette webasto klistermerke i motorrommet, men har ikke noe webasto. Ifølge tidligere eier. Ikke noe knapp eller innstillinger på det. Ser nesten ut som alt klistermerkene er hatt på i ettertid siden de er så uryddige. Sent fra min SM-G955F via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet September 23, 2017 Bra det løste seg, er ofte ikke så problematisk Fått tatt en diagnose på motorlampa? Norsk solgt Touran har Webasto montert fra fabrikk som "kjørevarmer", dvs. at fra +4 grader og nedover starter denne for å hjelpe å holde driftstemperatur på motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet September 24, 2017 Bra det løste seg, er ofte ikke så problematisk Fått tatt en diagnose på motorlampa? Norsk solgt Touran har Webasto montert fra fabrikk som "kjørevarmer", dvs. at fra +4 grader og nedover starter denne for å hjelpe å holde driftstemperatur på motor. Ikke tatt diagnose enda, han med utstyrt er bort reist på firmatur.. Da vet jeg det, takk for god hjelp! Vil du anbefale fjerning av egr på denne motorn? Sent fra min SM-G955F via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet September 24, 2017 Jeg har selv fått programmert bort EGR på samme motor, det på bakgrunn av kostnaden og tiden det tar å skifte den. Hvis du vil spare deg for en fremtidig reparasjon på 12'000-15'000,- og samtidig få med deg redusert drivstofforbruk og litt økt effekt samtidig er det bare å kjøre på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...