#26 Skrevet September 24, 2017 Jeg har selv fått programmert bort EGR på samme motor, det på bakgrunn av kostnaden og tiden det tar å skifte den. Hvis du vil spare deg for en fremtidig reparasjon på 12'000-15'000,- og samtidig få med deg redusert drivstofforbruk og litt økt effekt samtidig er det bare å kjøre på Høres fornuftig ut ja! Hvem gjorde denne jobben? Er det kun å innpå med vagcom feks? Sent fra min SM-G955F via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet September 24, 2017 Må til en som driver med tuning av biler, de kan legge inn både EGR og DPF delete, men anbefaler ikke å legge inn DPF delete hvis partikkelfilteret er i god stand. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet September 28, 2017 Må til en som driver med tuning av biler, de kan legge inn både EGR og DPF delete, men anbefaler ikke å legge inn DPF delete hvis partikkelfilteret er i god stand.Den er god! Har lest av feilmeldingen på bilen nå: Sent fra min SM-G955F via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet September 28, 2017 Høyst sannsynlig defekt gasspjeld. Prøv å test det med VCDS og evt. en ny grunninnstilling. Sjekk også verdiene gasspjeldsensoren gir ved å sjekke verdiene på spjeldet. Slett feilkoden og kjør en liten strekning og se om den kommer tilbake. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet September 28, 2017 Høyst sannsynlig defekt gasspjeld. Prøv å test det med VCDS og evt. en ny grunninnstilling. Sjekk også verdiene gasspjeldsensoren gir ved å sjekke verdiene på spjeldet. Slett feilkoden og kjør en liten strekning og se om den kommer tilbake. Tusentakk for svar. Fekk ikke sjekket verdiene denne gangen. Men er slettet så får vi se om den kommer tilbake:) Sent fra min SM-G955F via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Oktober 4, 2017 Høyst sannsynlig defekt gasspjeld. Prøv å test det med VCDS og evt. en ny grunninnstilling. Sjekk også verdiene gasspjeldsensoren gir ved å sjekke verdiene på spjeldet. Slett feilkoden og kjør en liten strekning og se om den kommer tilbake. Hei igjen, lampa kom tilbake like etter jeg slettet den å var der ett par dager.. Men så slukket den sist lørdag og vært borte siden. Over til et annet spm. Forrige eier har kjørt på longlife service, tenker nå å gå over til normal oljeskift. Er vel fornuftig det? Handler dere service deler på nettet? Tenker å utføre service før vintern selv. Sent fra min SM-G955F via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Oktober 4, 2017 Da er det bare å glemme lampa, inntil videre ihvertfall. Alltid fornuftig å ta et oljeskift imellom vanlig service. Jeg handler servicedeler igjennom jobb, men bildeler.no er vel en kurrant plass og handle. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Oktober 7, 2017 Da er det bare å glemme lampa, inntil videre ihvertfall. Alltid fornuftig å ta et oljeskift imellom vanlig service. Jeg handler servicedeler igjennom jobb, men bildeler.no er vel en kurrant plass og handle. Blir nok oljeskift når jeg kommer hjem fra jobb! Ser bildeler.no selger servicepakke med longlife olje, funker greit som vanlig 10000-15000km intervall den? Sent fra min SM-G955F via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Oktober 7, 2017 Blir nok oljeskift når jeg kommer hjem fra jobb! Ser bildeler.no selger servicepakke med longlife olje, funker greit som vanlig 10000-15000km intervall den? Sent fra min SM-G955F via Tapatalk Ja den fungerer helt ypperlig, de kaller olja "longlife" men uansett om du kjører 10-15'000km intervaller eller 30'000km intervaller skal bilen ha VW 507.00 olje 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...