Anbefalte innlegg

hei, har en 3,0 tdi som etter å ha stått stille i ca 30 min butter i mot når jeg skal stare den.... så frykter at den dyre lekker slik at det blir for mye diesel i sylinder og derfor vanskelig å dra motor rundt, når motor har gått 1 runde starter den fint, men det lukter diesel... har VAG.com... kan dyser måles?? for lekkasje?? vært greit å slippe å bytte alle 6.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den sikreste testmetoden her er å ta ut dysene og sette dem under trykk og se om dem lekker.

Men, du kan også la motor stå, ta ut dysene og se ned i sylinderene om det er diesel der.

Ingen måte å kontrollere om en dyse lekker med motor av med VCDS.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan sjekke ved å koble en klar slange på alle 6 dyse-returene,så kinner du i ca 10 sek 3 ganger

om dysene er ok skal det ikke komme noe diesel i retur røret.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan sjekke ved å koble en klar slange på alle 6 dyse-returene,så kinner du i ca 10 sek 3 ganger

om dysene er ok skal det ikke komme noe diesel i retur røret.

 

Jeg tror vel TS har en mistanke om at dyse lekker ned i sylinderen, da fungerer ikke den metoden.

Den metoden du beskriver er for å kontrollere innvendig lekkasje i en dyse.

 

Er det lett å ta ut dysene ?

 

Det er nok litt trangt på 3.0 TDI V6, men jeg har aldri gjort dette på nevnte motor før.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil ikke dieselen havne i oljesump; altså oljenivå vil stige og stinke diesel?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med tiden så vil den det.

Hvis motor er i god stand vil det ta tid før dieselen renner forbi stempelringene, men den vil sakte men sikkert gjøre det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.