#1 Skrevet September 22, 2017 hei, har en 3,0 tdi som etter å ha stått stille i ca 30 min butter i mot når jeg skal stare den.... så frykter at den dyre lekker slik at det blir for mye diesel i sylinder og derfor vanskelig å dra motor rundt, når motor har gått 1 runde starter den fint, men det lukter diesel... har VAG.com... kan dyser måles?? for lekkasje?? vært greit å slippe å bytte alle 6..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 22, 2017 Den sikreste testmetoden her er å ta ut dysene og sette dem under trykk og se om dem lekker. Men, du kan også la motor stå, ta ut dysene og se ned i sylinderene om det er diesel der. Ingen måte å kontrollere om en dyse lekker med motor av med VCDS. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 22, 2017 Er det lett å ta ut dysene ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 23, 2017 kan sjekke ved å koble en klar slange på alle 6 dyse-returene,så kinner du i ca 10 sek 3 ganger om dysene er ok skal det ikke komme noe diesel i retur røret. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 24, 2017 kan sjekke ved å koble en klar slange på alle 6 dyse-returene,så kinner du i ca 10 sek 3 ganger om dysene er ok skal det ikke komme noe diesel i retur røret. Jeg tror vel TS har en mistanke om at dyse lekker ned i sylinderen, da fungerer ikke den metoden. Den metoden du beskriver er for å kontrollere innvendig lekkasje i en dyse. Er det lett å ta ut dysene ? Det er nok litt trangt på 3.0 TDI V6, men jeg har aldri gjort dette på nevnte motor før. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 24, 2017 Vil ikke dieselen havne i oljesump; altså oljenivå vil stige og stinke diesel? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 24, 2017 Med tiden så vil den det. Hvis motor er i god stand vil det ta tid før dieselen renner forbi stempelringene, men den vil sakte men sikkert gjøre det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 24, 2017 Er en tråd om dette.... http://forum.vacn.no/showthread.php?t=280490 Sent fra min SM-G925F via Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...