Anbefalte innlegg

Dersom man velger bærebro i støpejern, betyr det at at selve bærekula ikke lar seg skifte separat?

 

E122DC52-E376-4428-8E05-DB66894466FD.jpeg

 

Her er bærebro til samme bil, men vha stålplater, og kula er festa med tre bolter som normalt. Det er slike som står originalt på bilen, men de ruster sykt mye.

 

7129874E-0E3E-4095-B6D0-E6D39E47AECD.jpeg

 

Å skifte bærebro, bør man også skifte bakre foring tenker jeg. Tenker at egnet pressverktøy er nødvendig da? Men hvordan får man presset inn ny bærebro i den nye bakre foringa; glir den rett i?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Korrekt som du sier, på den øverste får man ikke skiftet løs bærekule men må skifte hele bærebrua.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken type hadde du valgt, om jeg får spørre?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken type hadde du valgt, om jeg får spørre?

 

Så lenge begge er av et anerkjent uorginalt merke så vil jeg tro at begge er sterke nok og har orginal dimensjon som gjør at hjulvinkler ikke endres negativt. Sånn sett er det vel mest prisen som teller og evt antakelsen om hvilket merke som har mest slitesterke kuler.

 

TRW som på øverste bildet er vel helt OK.

 

Hvilke merker, priser og hvilken bil er det til?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skiller lite i pris egentlig hvis man holder til merkevarene. Jeg liker TRW pga støpejernet fordi jeg tror disse er langt mer robuste og ikke samler like mye drit. Ulempen er bærekula, men usikker på hvor dumt dette egentlig er.

 

Disse er til en Audi A2.

 

Kjøpte forresten Febi støpejernsarmer til Touranen nylig; disse har pussig nok utskiftbar bærekule. Og der er også bakre foring inkludert i egen aluhus man bolter til traversen; ikke som over hvor bakre foring sitter som en del av travers på bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.