DMF multittronic vibrasjoner

Anbefalte innlegg

Ettersom jeg har har vært lite borti (heldigvis?) multitronic trenger jeg litt info fra noen som vet og ikke gjetter.

 

Hjelper en uheldig bekjent med en vibrasjon på en 2007 a4 med multitronic. Kassa er byttet i en SPELL ny en av møller og har gått 40.000km

 

Det har nå kommet en vibrasjon (mye) ved pådrag, merker så å si ikke noe ved normal og jevn fart, men ved pådrag rister / vibrerer hele bilen.

kassa funger etter hva jeg tester som den skal. Meca stilte diagnose på defekt motorfeste, det stemte i og for seg da det lakk væske men hjalp ikke noe å skifte dette.

 

Det jeg lurer på er: etter hva jeg finner ut er det DMF svinghjul på disse, altså dobbelmassesvinghjul. Som vi alle vet er disse en svakhet på biler med manuell kasse, men er det tilfellet her også? Trenger tips av noen som har vært borti dette. gjette er jeg kjempegod på selv.

 

Tviler på at dette svinghjulet ble byttet sammen med kasse for 40.000km siden men det skal jeg prøve å finne ut av.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

 

edit: svinghjul ble ikke byttet da ny kasse ble montert (goodwill)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da er denne løst.

 

feilen var indre drivledd på ene siden

 

ingen hadde andre enn møller så det kostet 3000,- kun for leddet, byttedel faktisk

 

det var overhode ingen tegn på slitasje men ble byttet på misstanke.

 

22368798_10155538527080169_1772552851_o.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.